زمان : 25 Shahrivar 1396 - 01:42
شناسه : 140963
بازدید : 10632
حضور  فرماندار ویژه طبس در همایش  استانی پیشگیری و مداخله در خودکشی حضور فرماندار ویژه طبس در همایش استانی پیشگیری و مداخله در خودکشی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به همراه معاون سیاسی در همایش استانی پیشگیری و مداخله در خودکشی یافت


به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس  امام جعمه محترم به همراه طلایی مقدم  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان برقی معاون سیاسی وعرب نژاد مدیر کل بهزیستی استان و دیگر مسئولین در همایش  استانی پیشگیری و مداخله در خودکشی در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی حضور یافتند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت مشاوره، گفت: فرهنگ‌سازی مشاوره اقدام مهمی است که با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها اجرایی و روحانیون می‌توان این مهم را تحقق بخشید.

 عرب‌نژاد در همایش استانی پیشگیری و مداخله در خودکشی که در22 شهریور ماه در شهرستان طبس برگزار شد با اشاره به اینکه ایران در زمره کشورهای با نرخ پایین خودکشی است، گفت: در کشور آمار خودکشی بین خانم‌ها بیش از آقایان است.

وی ادامه داد: خودکشی الگوی یادگیری ندارد اما نحوه‌ی خودکشی، یادگیری پشت سر دارد و تحقیقات نشان می‌دهد ارتباط منفی معناداری بین گرایش به اسلام و خودکشی وجود دارد و به همین لحاظ خودکشی در جوامع اسلامی کمتراست.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی افزود: خودکشی پنجمین علت مرگ بین افراد 30 تا 45 ساله و دومین علت مرگ افراد 15 تا 29 ساله است و از هر27 خودکشی فقط یک مورد به مرگ منتهی می‌شود و از هر10 نفر یک نفر به اورژانس مراجعه می‌کند و از طرفی خودکشی مجدد در افرادی که قبلا خودکشی کرده‌اند20 برابر بیشتر از دیگران است.

عرب‌نژاد گفت: آسیب‌اجتماعی سن و سال ندارد اما برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین خودکشی‌ها در افراد 15 تا45 سال رخ می‌دهد و تمایل به خودکشی در12تا 15 سالگی به اوج می‌رسد زیرا افراد در این دوره بحرانی‌ترین زمان زندگی خود را طی می‌کنند و بروز تغییر در هورمون‌ها زمینه خودکشی را تقویت می‌کند.

وی افزود: در مطالعات انجام شده خودکشی با انگیزه اختلافات خانوادگی با41 درصد، بالاترین علت خودکشی را به‌خود اختصاص داده که با استفاده از ظرفیت خط 123 و 1480 می‌توانیم از بروز اختلافات خانوادگی پیشگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت مشاوره، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مشاوره اقدام مهمی است که با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها اجرایی و روحانیون می‌توان این مهم را تحقق بخشید.

عرب‌نژاد گفت: متاسفانه آموزش و پرورش ما در جریان پرورش خوب کار نکرده و تاکید صرف بر بحث آموزش باعث شده خانواده‌ها از موضوع پرورش فرزندان غافل شوند.