زمان : 23 Mehr 1396 - 16:27
شناسه : 142017
بازدید : 5888
سرمایه گزاران خارجی برای بهره مندی از ظرفیت های گسترده منطقه راهی طبس می شوند. سرمایه گزاران خارجی برای بهره مندی از ظرفیت های گسترده منطقه راهی طبس می شوند.

به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس

 تیم سرمایه گذاری آلمان- قزاقستان و پیمانکارن چینی در بخش فروسلیس آلمینیوم  از ۳۰مهر ماه در شهرستان طبس  مستقر می شوند.

طبس درمسیر توسعه

سرمایه گزاران خارجی برای بهره مندی از ظرفیت های گسترده منطقه راهی طبس می شوند.

 با حضور مهندس طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس جلسه هماهنگی برای این رویداد مهم در محل معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس برگزار شد.

سرمایه گذاری بزرگترین هلدینگ فولاد خاورمیانه در بخش فروسیلیس طبس

در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی جهت ورود سرمایه‌گذاران آلمان- قزاقستان در محل معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید؛ طلائی مقدم خواستار همکاری و هماهنگی همه جانبه دستگاه‌ها شد و اعلام کرد: تمام دستگاه ها کمک نمایند تا سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون دلاری در طبس انجام شود.
در ادامه آقای دکتر بهروزی جانشین دبیر ستاد سرمایه گذاری استان نیز با تأکید بر این مطلب افزود: طبس  زمینه رشد و سرمایه‌گذاری فراوانی برای استان دارد و از این ظرفیت باید استفاده شود.
همچنین مقرر شد کلیه ادارات آب، برق و گاز جهت تامین زیرساخت‌ها همکاری نمایند و زمین ۵۰ هکتاری ای که برای این سرمایه‌گذاری در جوار کارخانه کک توسط معاونت استانداری جانمایی گردیده بود، در جلسه به تصویب نهایی رسید.
در این جلسه مقرر شد تا ادارات صنعت، معدن وتجارت و محیط زیست نیز در خصوص مجوزهای قانونی همکاری لازم را مبزول نمایند.
حاکمی، نماینده و وکیل سرمایه گذار تیم سرمایه گذاری که به شهر طبس آمده اند گفت: این هلدینگ، بزرگترین هلدینگ فولاد خاورمیانه هست که شامل سرمایه گذاران آلمانی و قزاقستان می‌باشد و پیمانکار شرکت چینی هستند. همچنین سرمایه گذاری قزاقستان دولتی است.
لازم به ذکر است این دومین جلسه با حضور نماینده سرمایه گذاری وچهارمین جلسه با حضور دستگاه های اجرایی بود.
همچنین جلسه نهایی از ۳۰مهر با حضور تیم سرمایه گذاران کشور آلمان وقزاقستان وپیمانکار چینی در محل معاونت استانداری وفرمانداری ویژه انجام خواهد شد.
با این سرمایه گذاری علاوه بر ایجاد اشتغال در جهت جلوگیری از خام فروشی و استفاده بهینه از صنایع معدنی در راستای اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت.