زمان : 07 Aban 1396 - 08:06
شناسه : 142232
بازدید : 7368
پیام تقدیر و سپاس معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از اعضای تیم ژئوپارک طبس پیام تقدیر و سپاس معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از اعضای تیم ژئوپارک طبس

پیام تقدیر و سپاس معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از اعضای تیم ژئوپارک طبس:


 طبس؛ هدیه الهی و گوهر گرانبهای پروردگار متعال به مردمان خونگرم دیار کویر و ذخیره‌ای ارزشمند از منابع غنی خدادادی است که آنچنان که باید قدر آن را ندانسته ایم!

ژئوپارک؛ به عنوان منطقه‌ای که دارای پدیده های بارز؛ زمین شناسی، تاریخی، بوم_شناسی، باستان_شناسی، میراث_فرهنگی و سایر پدیده های قابل توجه طبیعی می‌باشد؛ نقش ویژه‌ای در معرفی ظرفیت های طبیعی و دیرینه یک منطقه به مردم آن کشور و بعضا جهان ایفا نموده و نیز نقش بسزایی در اقتصاد درونزا دارد.

 لذا شهرستان #طبس نیز با توجه به وجود تعداد زیادی از این پدیده ها، مناطق حفاظت شده و ظرفیت های غنی که بسیاری از آنها کشف نشده و یا بلااستفاده مانده است؛ لزوم توسعه و گسترش ابزار بهره برداری از این پدیده ها در قالب ژئوپارک در آن احساس می‌شود.

اینجانب از تمامی عزیزانی که در راه توسعه_طبس و پایه ریزی ژئوپارک طبس تلاش نموده و با دعوت از پروفسور مارتینی؛ رئیس شورای عالی ژئوپارکهای یونسکو در پی جهانی کردن طبس می‌باشند به خصوص اعضای تیم ژئوپارک طبس؛ خانم دکتر وصال یحیی شیبانی، دکتر موسویان، آقای احسان زمانی، آقای مهدی رحمانی و آقای ابوالفضل قنبری کمال تقدیر و تشکر را داشته و برای آنان آرزوی موفقیت دارم.

"سید مهدی طلائی مقدم
 معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس"