زمان : 10 Aban 1396 - 11:03
شناسه : 142334
بازدید : 7101
سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای پدافند غیرعامل است مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد: سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای پدافند غیرعامل است نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تاکید بر عملیاتی شدن پدافند غیر عامل در حوزه های مختلف گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی رابطه مستقیمی با پدافند غیرعامل دارد و این سیاست‌ در راستای پدافند غیرعامل و مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، نقش آن را در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی موثر خواند و افزود: نقش پدافند غیر عامل در اقتصاد مقاومتی به این مفهوم است که ضمن بهره گیری از امکانات و توانمندی های اقتصادی، در مواجهه با موانع و تهدیدات احتمالی نیز غفلت نکنیم و در مقابل تحریم های ظالمانه دشمنان مقاوم و متکی بر منابع داخلی باشیم.

وی گفت: در شرایطی که جنگ دشمنان با ما به حوزه اقتصادی راه پیدا کرده است و درگیر جنگ اقتصادی با آنان هستیم توجه به اقتصاد مقاومتی می تواند ما را به اهداف پدافند غیرعامل نزدیک کند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل آمادگی برای دفاع در تمامی حوزه‌هایی است که احتمال تهدید و حوادث وجود دارد، بخش اقتصادی را از این امر مستثنی ندانست و گفت: تقویت زیرساخت ها و بنیه های دفاعی مهمترین اهداف پدافند غیر عامل است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: دشمن امروز میدان مبارزه را از جنگ سخت افزاری به جنگ نرم افزاری تغییر داده و تهدیدات اقتصادی ملموس ترین راهبرد دشمن در جنگ های نوین است.

نمازی، پدافند غيرعامل را تضمین کننده امنیت پایدار کشور و راهي بسوي امنیت و آرامش اقتصادي برشمرد و با بیان اینکه جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان یک جنگ تمام عیار است، گفت: جهت گیری دشمنان در جنگ اقتصادی، ایجاد نارضایتی و فاصله بین مردم و حاکمیت است.

وی همچنین پدافند غیر عامل در جنگ اقتصادی را مجموعه اقداماتی دانست که در عرصه‌های مدیریت، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، طراحی و بودجه‌ریزی می‌توان انجام داد.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان یزد همچنین کسب رتبه برتر کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه در بین دستگاههای اجرایی کشور در ششمین همایش ملی پدافند غیرعامل را یادآور شد و این موفقیت را به مسئولان، مدیران و کارکنان وزارت اقتصاد و دستگاههای تابعه تبریک گفت.