زمان : 27 Aban 1396 - 10:18
شناسه : 142561
بازدید : 10769
 زلزله کرمانشاه هشدار مهمی برای مسئولان و مردم ایران است امام جمعه یزد: زلزله کرمانشاه هشدار مهمی برای مسئولان و مردم ایران است

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به اینکه یهودی‌ها بیشترین دشمنی را با نبی مکرم اسلام داشتند، اظهار داشت: امروز آل‌سعود آبروی اسلام را می‌برد و به صورت علنی با اسلام مخالفت می‌کند و مفتی‌های آنها در فتواهای عجیب جنگ با یهودی‌ها را حرام اعلام می‌کنند و بین رژیم صهیونیستی و فلسطین، حامی اسرائیلی‌ها می‌شوند.

امام جمعه یزد عربستان سعودی را نوکر حلقه به دوش آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: عربستان سعودی امروز برای تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه در حال کشتار و ظلم به مسلمانان مظلوم منطقه است.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: مردم ما در طول سال‌های انقلاب انواع دشمنی‌های آمریکایی‌ها را دیده‌اند ولی عجیب است که برخی از افراد امروز در روزنامه‌های داخل کشور می‌نویسند که باید بر سر مسئله موشکی ایران با اروپا مذاکره کنیم تا آنها همراه آمریکا نشوند و ایران را تحریم نکنند.

وی خاطرنشان کرد: آیا این افراد فکر می‌کنند که در مذاکره به ایران اجازه پیشرفت و توسعه صنعت دفاعی و موشکی را می‌دهند، نه این چنین نیست، در صورتی که ایران تن به مذاکره دهند آنها سعی می‌کنند ایران را مجبور به کاهش توان دفاعی و قدرت موشکی کنند و عملا ایران هیچ قدرتی در برابر آنها نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه هدف اصلی آمریکا و اروپا تضعیف ایران است، گفت: این موضوع با آیات قرآن کریم که تاکید می‌کنند اسلام باید در برابر دشمن در تمام جهات قوی باشد هیچ همخوانی ندارد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: قرآن کریم تاکید می‌کند که مسلمانان باید به قدری قدرت داشته باشند که دشمن از آنها بترسد و جرات حمله به آنها را نداشته باشد، آیا عربستانی‌ها و رژیم صهیونیستی دشمن ما نیستند؟

ناصری یزدی تصریح کرد: همه در ایران اسلامی از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و همه مسئلوان در این مسیر هستند که زیر بار این نقشه و توطئه شوم دشمنان نروند.

امام جمعه یزد به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و با تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنانمان در این زلزله اظهار داشت: ما در ایران اکثرا روی گسل‌های زلزله هستیم و این چنین زلزله‌هایی باید برای همه مسئولان و مردم هشداری برای افزایش آمادگی است.

وی با تاکید بر تقویت و بهبود زیرساخت‌های کشور در برابر زلزله خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه اگر مردم با مشاهده زلزله خفیف به خیابان‌ها نیامده بودند و منازل خود را ترک نکرده بودند مطمئنا عمق فاجعه بسیار بیشتر می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه لازم است ابنیه‌ها و خانه‌های مردم در تمام نقاط کشور در برابر زلزله تقویت شود، افزود: باید از مردم ایران تشکر کنیم که واقعا از همه نقاط کشور نیازهای زلزله زدگان را ارسال می کنند و مرهمی بردردهای آنها می شوند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همه ما از مبدا تا به الان و زمان های بعد حرکتی به سوی یک مقصد داریم که آن مقصد خداست، گفت: آن چیزی که خدای متعال برای ما تبیین فرموده است، در انتخاب راه ما را مخیر کرده است، اما پیامبران، قرآن و دستور را برای رسیدن به آن مقصد اعلا برای ما بیان کرده است.

وی ادامه داد: این ما هستیم که باید مسیر را انتخاب کنیم و باید راهی که خدا به ما نشان داده است را پیدا کنیم و برویم که راه سعادت است و اگر خدای ناکرده در این مسیر قدم بر نداریم، به مسیر انحرافی که راه طاغوت، شیطان و هواهای نفسانی و شهوت رانی ها و دنیا پرستی ها است برویم، آن را بالاخره به بیراهه منتهی می شود و معلوم نیست سرنوشت ما کجا، چگونه و پیش چه کسی است.

ناصری یزدی تصریح کرد: ما همه اعمال و کردارمان را که در این دنیا انجام داده ایم به دنیای ابدی می بریم و هرچه که می خواهیم در دنیای باقی باشیم و در خدمت خداوند و ائمه اطهار و نبی مکرم اسلام باشیم، باید مطیع پروردگار باشیم و در صراط مستقیم قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه همه اعمال و کردار ما تبدیل به پاداش و مجازات می شود، تصریح کرد: خداوند روز قیامت را به زلزله عظیم تشبیه کرده است.

وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این زلزله خسارت های مالی و جانی بسیاری داشت و مردم کرمانشاه عزیزان و خانه های خود را از دست دادند و دل تمام مردم ایران از این واقعه به درد آمد.

ناصری یزدی تصریح کرد: این زلزله یک زلزله دنیایی بود و در روز آخرت تمام دنیا در زلزله عظیم به هم می ریزد و آسمان عظیم و خورشید و ستارگان و تمام عالم به هم می ریزد.

وی تربیت دینی فرزندان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: خانواده ها باید فرزندانشان را با قرآن و آموزه های دینی آشنا کنند و زمینه ای را فراهم نمایند که آنها بتوانند در برنامه های دینی و قرآنی شرکت کنند.