زمان : 30 Aban 1396 - 13:31
شناسه : 142600
بازدید : 10491
نظارت مجلس در ارتباط با وعده‌های دولت به کشاورزان بیشتر شود نظارت مجلس در ارتباط با وعده‌های دولت به کشاورزان بیشتر شود

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس با تاکید بر اینکه نظارت مجلس در ارتباط با وعده‌های دولت به کشاورزان بیشتر شود گفت: دولت در زمینه مصوبه امهال وام کشاورزان اقدامی انجام نداده است.

محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه اگر رویکرد مجلس تغییر کند به نسبت آن رویکرد دستگاه‌های اجرایی نیز تغییر می‌کند اظهار داشت: بسیاری از گره‌ها توسط مجلس باز می‌شود و در صورتی که نظارت درستی توسط مجلس انجام نشود بسیاری از مشکلات و گره‌ها ایجاد می‌شود همان گونه که تا به امروز  ایجاد شده است.

وی  با بیان اینکه برنامه ششم توسعه برای وام کشاورزان کار بسیار خوبی کرد و سه سال به آنها مهلت بازپرداخت داد و سود و دیرکرد را  دولت پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: علت این اقدام سرمازدگی، خشکسالی و خسارت وارده به کشاورزان است.

صباغیان گفت: هزاران کشاورز از این مصوبه مجلس اطلاع دارند و صدا و سیما و مسئولان نیز  در ارتباط با آن مانورهای لازم را داده و اطلاع‌رسانی‌های بسیاری کرده‌اند و به مردم وعده بسیاری داده شده ولی متاسفانه این وعده‌ها به مرحله عمل نمی‌رسد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع به معنای ضعف در فعالیت‌های مجلس است، عنوان کرد: اگر مجلس تغییر کند جامعه و کشور هم تغییر می‌کند نمونه آن هم این است که اگر ما در ارتباط با این مصوبه دقت و نظارت لازم را داشته باشیم، مشکلات مردم در این زمینه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس با این مصوبه و عدم اجرای آن، خود را در برابر مردم  قرار داده است گفت: متاسفانه کسی در ارتباط با این موضوع و مشکلاتی که برای کشاورزان ایجاد شده است خود را  پاسخگو نمی‌داند.