زمان : 10 Azar 1396 - 21:33
شناسه : 142692
بازدید : 4546
دامپزشکی در حوزه های اصلی حفظ سرمایه دامی، ارتقاء سلامت جامعه و تامین بهداشت و حلیت مواد غذایی  خدمت رسانی می کند. مدیر کل دامپزشکی استان یزد در طی نشست مشترک با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد گفت: دامپزشکی در حوزه های اصلی حفظ سرمایه دامی، ارتقاء سلامت جامعه و تامین بهداشت و حلیت مواد غذایی خدمت رسانی می کند. دکتر علی اکبر حدادزاده با بیان این مطلب تصریح کرد: دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حفاظت از سرمایه های دامی کشور نقش خطیری را در رونق اقتصاد جامعه بر عهده دارد. سرمایه ای که بعد از نفت بیشترین نقدینگی را به خود اختصاص داده است.

دکتر علی اکبر حدادزاده با بیان این مطلب تصریح کرد: دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حفاظت از سرمایه های دامی کشور نقش خطیری را در رونق اقتصاد جامعه بر عهده دارد. سرمایه ای که بعد از نفت بیشترین نقدینگی را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول، مبارزه با بیماری های مشترک و دامی را از دیگر وظایف مهم دامپزشکی بر شمرد و گفت: کنترل و پیشگیری از شیوع انواع بیماری های مهلک مشترک و دامی از طریق نظارت همیشگی بر واحدهای پرورش، کشتار، فراوری، حمل و توزیع انواع        فراورده های خام دامی و حصول اطمینان از رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در این واحدها از دیگر حوزه های خدمت رسانی این ارگان است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت تامین سلامت و حلیت مواد غذایی مورد مصرف شهروندان اشاره نمود و اظهار داشت: حفظ بهداشت مواد غذایی و حلیت آن ضامن سلامت جسم و روان افراد جامعه است به همین دلیل دامپزشکی در این حوزه نیز با جدیت تمام و از طریق نیروهای انسانی متخصص در بخش های دولتی و خصوصی مشغول خدمت رسانی به آحاد جامعه می باشد.
حدادزاده اظهار داشت: با تقویت زیرساخت های بهداشتی، بسیاری از کانون بیماری های دامی استان با توجه به ایمن سازی، پیشگیری و کنترل کاهش یافته است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های خبرگزاری ایرنا در زمینه اطلاع رسانی به موقع و صحیح، خصوصا در رابطه با محورهای فعالیتی دامپزشکی، اظهار داشت: بدون حضور و وجود رسانه ها و همکاری ایشان در امر آگاهی بخشیدن به مردم، امکان آشنایی افراد با رسالت بهداشتی دامپزشکی و اهمیت آن مقدور نیست. قطعا خبرگزاری ها نقش تعیین کننده ای در راستای جلب مشارکت مردم در زمینه ارتقاء سطح بهداشت جامعه دارند.