زمان : 07 Azar 1396 - 11:42
شناسه : 142706
بازدید : 5282
قانون ایستگاه آخر متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی در مهریز رئیس منابع طبیعی شهرستان مهریز قانون ایستگاه آخر متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی در مهریز باقری با بیان اینکه در برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی کوتاه نمی‌آییم، افزود: در برخورد با متصرفان غیرقانونی هیچ قصوری قابل ‌بخشش نیست و قانون ایستگاه آخر متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی در شهرستان مهریز خواهد بود

سیدعلی باقری اظهار داشت: با تشکیل دو فقره پرونده تجاوز به اراضی ملی و با اجرای حکم صادره از سوی مراجع قضایی بالغ بر ۴ هزار و ۴۳۰ مترمربع از اراضی ملی در منطقه ییلاقی میانکوه شهرستان مهریز رفع تصرف شد.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تاکنون در  راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری و نیز اجرای احکام صادره از سوی مراجع قضایی، بالغ بر ۱۲ هکتار از اراضی ملی در شهرستان مهریز رفع تصرف شده است.

باقری، حفظ و حراست از منابع ملی را وظیفه همگانی دانست و با اشاره به اهمیت منابع طبیعی بر ضرورت حفظ و نگهداری و احیای منابع طبیعی تاکید کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر به موضوع منابع طبیعی از سوی همه آحاد مردم و مسئولان شد.

وی همچنین از مردم و مسئولان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و حریق در عرصه های منابع طبیعی، موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا اقدام لازم و قانونی به عمل آید.

باقری تاکید کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم و مسئولان است و با توجه به نیاز روزافزون به این منابع وظیفه ما برای حمایت از این منابع، سنگین‌تر از همیشه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز بیان کرد: همتی و حمایتی که مسئولان استان و شهرستان در رفع تصرف از اراضی داشتند، منجر به رفع تصرف از بخش اعظمی از اراضی ملی در شهرستان مهریز شده و امیدواریم این کار تا جایی ادامه پیدا کند که حتی یک وجب زمین به‌صورت غیرقانونی در تصرف کسی نباشد.

باقری با بیان اینکه در برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی کوتاه نمی‌آییم، افزود: در برخورد با متصرفان غیرقانونی هیچ قصوری قابل ‌بخشش نیست و قانون ایستگاه آخر متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی در شهرستان مهریز خواهد بود