زمان : 07 Azar 1396 - 12:20
شناسه : 142709
بازدید : 5093
برداشت انار از سطح ۳۵۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شد رئیس جهاد کشاورزی خاتم برداشت انار از سطح ۳۵۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شد

مجتبی آغاز با اشاره به اینکه انار یکی از محصولات کشاورزی دارای شهرت در استان یزد است، اظهار داشت: ۳۵۰ هکتار از باغ‌های شهرستان خاتم نیز زیر کشت گونه‌های مختلف محصول انار است.

رئیس جهاد کشاورزی خاتم بیان کرد: ۲۵۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان باروز و ۱۰۰ هکتار آن غیربارور است.

وی افزود: متوسط برداشت انار در هر هکتار از باغ‌های این شهرستان ۱۵ تن برآورد شده که از ۱۵ رقم انار بومی موجود در کشور، ارقام رباب نی‌ریز فارس، ملس یزدی، شیرین تفتی، دانه سیاه اصفهان و می‌خوش یزدی در خاتم کشت شده است.

آغاز بیان کرد: هر سال تنش فیزیولوژیکی سرمازدگی، خساراتی را از نظر کمی و کیفی در محصول انار در این شهرستان ایجاد می‌کند که با این وجود امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ هزار تن انار در باغ‌های این شهرستان تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: محصول برداشت شده در این شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان، به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

آغاز، مهمترین آفات انار در شهرستان خاتم را کرم گلوگاه انار دانست و از کشاورزان خواست: برای کنترل این آفت به جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه مستمر داشته باشند و از آموزش‌های کارشناسان بهره مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم گفت: به دلیل نبود سردخانه و صنایع تبدیلی در شهرستان، محصولات باغی ارگانیک این شهرستان به ویژه انار به صورت تازه خوری و تنها در طول دو ماه از سال و با قیمت بسیار پایین به فروش می رسد در حالی که با احداث سردخانه می توان محصولات باغی را برای چندین ماه از سال نگهداری کرد و در بازارهای مصرف با قیمت های مناسب به دست متقاضیان رساند.