زمان : 07 Azar 1396 - 16:56
شناسه : 142716
بازدید : 6003
آتش نشانی باید از نظر زیرساخت ها و امکانات از همه دستگاه ها جلوتر باشد شهردار یزد: آتش نشانی باید از نظر زیرساخت ها و امکانات از همه دستگاه ها جلوتر باشد مهدی جمالی نژاد در مراسم آغاز عملیات ایستگاه شماره 12 آتش نشانی و رونمایی از نردبان 56 متری تأکید کرد که چون آتش نشانان با امنیت و جان انسان ها سروکار دارند باید از نظر امکانات و زیرساخت ها از همه دستگاه ها جلوتر باشند.

شهردار یزد در مراسم آغاز عملیات ایستگاه شماره 12 آتش نشانی مهرآوران و رونمایی از بالابر 56 متری، ایمنی را از ویژگی های مهم شهرها دانست و گفت: اگر ایمنی نباشد ما نمی توانیم در شهرها توسعه پایدار داشته باشیم و همه در این عرصه باید هم افزا و هم گرا بوده و در حوزه های مختلف به هم کمک کنیم.

مهدی جمالی نژاد گفت: چون آتش نشانان با امنیت و جان انسان ها سرو کار دارند باید از تمام دستگاه ها جلوتر باشند و ما ناچار هستیم بهترین امکانات و زیرساخت ها را برای آتش نشانی فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد علاوه بر ایستگاهها باید در شهر و به ویژه در بافت آشیانه ها را ایجاد کنیم که بسیار می تواند به ایمنی شهرمان کمک کند.

شهردار همچنین بر اهمیت پیشگیری و آموزش در مسائل آتش نشانی و حوادث تأکید کرد و با اشاره به طرح دوام که طرح مردمی داوطلبین واکنش سریع مدیریت بحران می باشد، سفارش نمود که این طرح تسری یافته و گسترش پیدا کند.

جمالی نژاد در بخشی از سخنانش به تقسیم بندی مدیران، به چهار دسته مدیران جهان چهارمی با ویژگی توان فیزیکی و قدرت بدنی خوب، مدیران جهان سومی با ویژگی تخصص و مهارت در حوزه کاری مشخص و مربوطه، مدیران جهان دومی که فکر سیستم و فرآیندها هستند و مدیران جهان اولی که به دانائی، فکر، اندیشه، نوآوری و خلاقیت می اندیشند اشاره کرد و به مدیران شهرداری سفارش نمود که دنبال نوآوری و خلاقیت باشند تا در این زمینه چندگام به جلو جهش نمائیم.

در این مراسم غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم طی سخنان از پرسنل آتش نشانی که انسان های آموزش دیده، با مهارت های مختلف، سریع العمل، ایثارگر و هر لحظه آماده هستند و در سخت ترین شرایط حضور دارند تشکر و قدردانی کرد.

وی در زمینه حوادث و بحران که نه دولت و نه مردم آمادگی برای جبران خسارت ها را دارند، انجام بیمه های مکمل را ضروری دانست.

سیدعباس میرشمسی نیز در این مراسم با بیان دلایلی از قبیل افزایش آپارتمان ها، وجود کنارگذر و احتمال تصادفات، خلاء ایمنی را در محله مهرآوران یادآور شد و احداث ایستگاه شماره 12 آتش نشانی را در این منطقه ضروری دانست و تأکید کرد که باید چند دستگاه بالابر و دستگاه اطفاء حریق در این ایستگاه مستقر شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اضافه شدن 40 نفر نیروی جدید، تمرین عملیات در اتاق دود و آموزش پرسنل و آحاد مردم را از جمله اقدامات انجام شده سازمان در راستای روزآمدی بر شمرد و آخرین رکورد سازمان در حوادث را 2/4 دقیقه ذکر کرد که استاندارد کشوری آن سه الی پنج دقیقه است.