زمان : 26 Mordad 1398 - 19:14
شناسه : 142842
بازدید : 3941
مراقب عواقب و خطرات اعتیاد اینترنتی نوجوانان باشید مراقب عواقب و خطرات اعتیاد اینترنتی نوجوانان باشید

یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی"رییس پلیس فتا استان در رابطه با اعتیاد اینترنتی و عواقب این نوع اعتیاد برای نوجوانان هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا، سرهنگ"حسین رضایی"در این رابطه گفت: نوجوانانی که در طول ساعات شبانه روز به طور مداوم از فضای مجازی استفاده می‌کنند در بسیاری از فعالیت‌های زندگی روزمره چون کار، مطالعه، خواب و… دچار مشکل می شوند.

رئیس پلیس فتا یزد با اشاره به راهیابی تکنولوژی های جدید به تلفن های همراه، افزود: امروزه از سویی اکثر کاربران از اینترنت و شبکه های اجتماعی در تلفن همراه خود استفاده می کنند و از سوی دیگر اعتیاد در استفاده از این شبکه ها به معضلی برای نهاد خانواده در سراسر جهان تبدیل شده است.

وی افزود: روابط مجازی در شبکه‌های اجتماعی به تدریج، ارتباطات افراد در دنیای حقیقی را کم‌رنگ کرده و این امر به انزوای اجتماعی و در نهایت عدم جامعه‌پذیری صحیح در روند اجتماعی‌شدن افراد منجر می شود که این مسئله نیز می‌تواند میزان خطر ابتلا به بیماری های روحی و جسمی را در افراد افزایش دهد.

"رضایی" ادامه داد: نوجوانان در ابتدا از طریق بازی های رایانه ای مجذوب این فضا می شوند امّا به مرور زمان با اینترنت آشنا شده و جاذبه های این فضا باعث می شود به تدریج زمان استفاده این نوجوانان از فضای مجازی افزایش یافته و گاه این امر تا پاسی از شب ادامه پیدا می کند که در صورت عدم نظارت صحیح والدین، با توجه به اینکه شخصیت، عادات و اخلاق هر فرد در دوران اولیه زندگی او شکل می گیرد، این افراد در آینده با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد.

این مقام انتظامی اختلال در ارتباط ‌های اجتماعی و عاطفی کاربران فضای مجازی و جایگزینی دوستان مجازی به جای دوستان واقعی را یکی دیگر از عواقب اعتیاد به فضای مجازی دانست.

رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان خطاب به والدین گفت: پای فعالیت فرزندان خود بنشینید و همپای آنها از اینترنت بیاموزید تا هم به عزّت نفس فرزندتان کمک کنید و هم با دنیای آنها آشنا شوید تا با دید صحیح از دنیای فرزندانتان بر نحوه استفاده آنها از فضای مجازی نظارت درست داشته باشید.