زمان : 14 Azar 1396 - 13:20
شناسه : 142847
بازدید : 5943
فضای مجازی به بلایی در خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است نماینده ولی فقیه در استان یزد: فضای مجازی به بلایی در خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی لازم برای ورود بسیاری از تکنولوژی‌ها در کشور وجود ندارد، گفت: فضای مجازی به بلایی در خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در اجلاس استانی نماز یزد که به میزبانی بافق در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه افراد جامعه باید قدرت انتخاب بهتر و درست داشته باشند، اظهار داشت: ابزار انتخاب برتر عقل است و فردی می تواند انتخاب مناسب انجام دهد که شرایط تفکر و تعقل را به خوبی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما منکر این نیستیم که فضای مجازی می تواند فرصت خوبی برای خانواده ها باشد ولی چون استفاده درست و مناسب از آن صورت نمی پذیرد الان به یک بلا برای خانواده ها تبدیل شده است.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما زمینه سازی فرهنگی لازم برای ورود یک تکنولوژی انجام نمی شود، ادامه داد: ما باید قدرت تفکر و رشد عقلی فرزندانمان را به گونه ای بالا ببریم که وقتی با فضاهای مجازی روبرو شدند بتوانند انتخاب درست را انجام دهند و به سوی انحراف ها نروند.
ناصری یزدی با بیان اینکه این موضوع نیازمند یک زمینه سازی است، گفت: متاسفانه ما زمینه های لازم برای این موضوع را در مدارس، دانشگاه ها و جامعه ایجاد نکردیم و بر روی این موضوع که به فرزندانمان قدرت فکر کردن بدهیم ندادیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ستاد اقامه نماز برای اینکه بخواهد از فضای مجازی استفاده کند، باید پیش از هر چیزی برنامه ریزی لازم را برای ایجاد قدرت فکر و اندیشه در جامعه انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه سیره امام خمینی(ره) الگوی بسیار خوبی در این زمینه است، ادامه داد: امام خمینی(ره) در جا انداختن انقلاب اسلامی در اذهان مردم مراحل مختلفی را پیش بردند که مرحله اول آن آماده کردن ذهنهای مردم در ارتباط با انقلاب و ایجاد فرهنگ انقلابی در بین افراد جامعه بود.
امام جمعه یزد افزود: امام خمینی(ره) به صورت مرحله به مرحله در زمینه انقلاب حرکت کردند و در حلقه دوم حرکت خود اقدام به بیان حکومت اسلامی کردند چرا که در این زمان زمینه سازی لازم انجام شده بود و مردم و علما آمادگی پذیرش آن را داشتند.
ناصری یزدی یکی از اصلی ترین مسائلی که امام خمینی(ره) در آماده سازی جامعه برای پذیرش موضوع انقلاب را عمل و رفتار امام دانست و گفت: امام خمینی(ره) در اعمال خود به گونه ای بود که به خوبی شانیت خود را به جامعه جهانی معرفی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خواه ناخواه فضای مجازی در اختیار همه افراد جامعه است و فراری از آن وجود ندارد، گفت: تا زمانی که آمادگی استفاده از فضای مجازی را در جامعه به وجود نیاوریم مشکلات اخلاقی و اجتماعی ناشی از ارتباطات نادرست را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: ما باید از الان سعی کنیم زمینه و قدرت لازم برای انتخاب درست را به افراد جامعه بدهیم و همه از لحاظ دینی و فکری به حدی برسند که بتوانند از مطالب و محتواهای نادرس فضاهای مجازی اجتناب کنند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ترویج نماز در جامعه از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: نماز بهترین وسیله برای ایجاد ارتباط بین بندگان با خداوند است.
امام جمعه یزد یکی از مشکلات موجود در جامعه را فراموش شدن هدف در جامعه اسلامی دانست و گفت: در صورتی که ما هدف از زندگی را به درستی برای افراد بیان کنیم، قطعا جوانان از بسیاری آسیب‌ها دور می‌شوند.