زمان : 21 Azar 1396 - 10:27
شناسه : 142905
بازدید : 5552
استقبال پرشور مادران یزدی ازکارگاه «آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان» استقبال پرشور مادران یزدی ازکارگاه «آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان» با تلاش کتابداران کتابخانه امام علی(ع) یزد و به مناسبت میلاد پیامبر اخلاق و مهربانی، حضرت محمد(ص) کارگاهی با عنوان «آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان» ویژه مادران یزدی در سالن کنفرانس کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این کارگاه آموزشی نرگس زارع‌زاده، مربی کارگاه  به نقش مهم نهاد خانواده به ویژه مادران در تربیت فرزندان اشاره کرد و بیان داشت: اگر والدین آگاهی و سواد اطلاعاتی خود را بالا ببرند و شیوه‌های تربیتی صحیح را در دستور کار خود قرار دهند، می‌توانند آینده‌ای خوب را برای فرزندانشان رقم زنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد، دوران کودکی اوست که بنای شکل‌گیری شخصیت کودک است  و ممکن است بر اثر کوچک‌ترین سهل‌انگاری در امر تعلیم و تربیت، به شاکله شخصیت او آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد شود.

زارع‌زاده در ادامه با معرفی کتاب‌هایی نظیر «خوبی و بدی؛ آشنایی کودکان با رفتارهای خوب و بد» نوشته مهدی وحیدی صدر، مجموعه «رفتارهای خوب» نوشته جناین ایماس، و «رفتارهای خوب؛ آشنایی با کارهای پسندیده و نیک»  نوشته محمد قاسمی، اصول تربیتی صحیح رفتار با کودک را یادآور شد.

مربی این دوره همچنین سیره تربیتی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) را به عنوان مظهر محبت و مهرورزی، الگوی مناسبی برای آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان ذکر کرد و بهترین راه برای داشتن جامعه، خانواده و نسلی سالم، استفاده از آموزه‌های دینی و الگوبرداری از سیره بزرگان دین و نیز ابراز محبت و توجه به نیازهای عاطفی مشروع کودکان دانست.

گفتنی است، در حاشیه این کارگاه آموزشی، بخش کودک کتابخانه نیز با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد نظیر قصه‌گویی، نقاشی، اجرای نمایش و کاردستی، میزبان فرزندان افراد شرکت کننده در کارگاه بود.