زمان : 28 Azar 1396 - 07:55
شناسه : 143019
بازدید : 7208
کشف و ضبط پانصد کیلو گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد دام توسط پست قرنطینه ی دامپزشکی شهرستان ابرکوه استان یزد رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه اعلام کرد: کشف و ضبط پانصد کیلو گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد دام توسط پست قرنطینه ی دامپزشکی شهرستان ابرکوه استان یزد دکتر علی فاتحی نیا با اعلام این خبر گفت: در طی بازرسی های صورت گرفته از محموله ی عبوری از محور مواصلاتی یزد به فارس در محل پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان مقدار پانصد کیلو گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد کشف و ضبط و با دستور قضایی معدوم گردید.

دکتر علی فاتحی نیا با اعلام این خبر گفت: در طی بازرسی های صورت گرفته از محموله ی عبوری از محور مواصلاتی یزد به فارس در محل پست قرنطینه دامپزشکی ابرکوه و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان مقدار پانصد کیلو گرم اجزاء حرام و آلایشات خوراکی فاسد کشف و ضبط و با دستور قضایی معدوم گردید.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: هدف از احداث پست های قرنطینه در مبادی استان ها، جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری زا و انتشار آن در بین جامعه ی انسانی و دامی و پیشگیری از صرف هزینه های درمان می باشد.

وی در خصوص ضرورت ایجاد پست های قرنطینه افزود: نیاز به تبادل و تجارت محصولات دامی در بازار های داخلی ایجاب می کند تا با بررسی این محموله ها از نظر رعایت استاندارهای بهداشتی و مورد قبول سازمان های بین المللی در پرورش دام و طیور از رخنه بیماری توسط دام و فراورده های خام دامی در میان جوامع انسانی و جمعیت های دامی پیشگیری نماییم.

فاتحی نیا در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه نقل و انتقال و عرضه ی اجزاء حرام و یا فراورده های خام دامی فاسد از نظر قانونی جرم محسوب شده و از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری می باشد. لذا از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده ی هرگونه موارد تخلف آنرا به نزدیک ترین پست یا شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا از طریق قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.