زمان : 05 Esfand 1396 - 15:35
شناسه : 144100
بازدید : 3446
پیام استاندار یزد به مناسبت روز ملی مهندس پیام استاندار یزد به مناسبت روز ملی مهندس استاندار یزد با صدور پیامی روز ملی مهندس را به جامعه بزرگ مهندسی ایران و استان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ متن کامل پیام «محمود زمانی قمی» بدین شرح است:
به نام خدا
پنجم اسفندماه که به بهانه ولادت دانشمند و مهندس بزرگ تاریخ اسلام، خواجه‌نصیرالدین طوسی روز مهندس نام‌گذاری شده است فرصت مغتنمی برای تقدیر از تلاش‌ها و خدمات عظیم مهندسان ایران عزیز اسلامی است که همواره در عرصه‌های آبادانی و سازندگی کشور، پیش‌قراولان توسعه و پیشرفت بوده و آینده و افق روشنی را برای این مرزوبوم مقدس ترسیم نموده‌اند.
البته نباید از یاد برد حضور فداکارانه جامعه مهندسی ایران عزیز اسلامی، تنها به عرصه‌های کار و کوشش و آبادانی محدود نیست به‌نحوی‌که جامعه بزرگ مهندسی ایران در همه مقاطع حساس انقلاب اسلامی ازجمله در دوران دفاع مقدس، همگام با اقشار مختلف مردم در جبهه‌های ایثار و شهادت به ایفای نقش مؤثر و حیاتی خود پرداختند و عزیزترین فرزندان خویش را تقدیم اسلام و انقلاب نمودند که حقیقتاً شایسته تجلیل است.
مهندس، پیونددهنده میان علم و دانش و خلاقیت و نوآوری است که اندیشه و خودباوری را در اختیار ابتکار قرار داده و خالق خدمات عظیمی برای آبادانی و تعالی هر جامعه می‌گردد و از همین روست که در جهان مدرن و روبه‌پیشرفت امروز، بدون اتکا به توان علمی مهندسین، تصور توسعه و تعالی جوامع دشوار و بعید است.
استان دارالعلم یزد نیز به‌واسطه برخورداری از مهندسین خوش‌نام، توانمند و متدین، همواره در این عرصه در سطح کشور سرآمد بوده و مهندسینی عالم و کارآمد را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف معرفی نموده است. توجه به موضوع ایمنی و استاندارد در بخش‌های مختلف، بهره‌گیری از توان علمی روز، ورود به عرصه‌های نوین تکنولوژی، تلاش در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی و ... از رویکردهای مهمی است که جامعه مهندسی می‌تواند با خدمت نیکوی خویش راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.
این‌جانب در پایان با تبریک فرارسیدن روز ملی مهندس، این روز را صمیمانه به جامعه پرنشاط و متعهد مهندسی استان دارالعباده و دارالعلم یزد تبریک عرض نموده و موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.