زمان : 18 Esfand 1396 - 19:08
شناسه : 144259
بازدید : 9909
اهتمام طلائی به بازآفرینی میراث کهن شهرستان طبس و ورود مجدانه این سازمان در کشور اهتمام طلائی به بازآفرینی میراث کهن شهرستان طبس و ورود مجدانه این سازمان در کشور

به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس

اهتمام طلائی به بازآفرینی میراث کهن شهرستان طبس و ورود مجدانه این سازمان در کشور

توسعه میراث ماندگار

جلسه معاون استاندار و فرماندار ویژه و شهردار طبس با دکتر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور

باغ‌ گلشن، ارگ، بازار و روستاهای هدف گردشگری طبس موضوع جلسه بود.

اهتمام طلائی به بازآفرینی میراث کهن شهرستان طبس و ورود مجدانه این سازمان در کشور

مساعدت سازمان میراث فرهنگی کشور در احیای میراث ماندگار طبس

 معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در جلسه تخصصی با معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، طبس را در افق ۱۴۰۴ تشریح کرد.

مهندس سید مهدی طلائی مقدم افزود: توجه به ارگ طبس و باغ گلشن بعنوان قلب تپنده گردشگری مورد درخواست است.

وی طبس را یک برند در حوزه گردشگری کشور برشمرد و گفت: منطقه عشایری بکر دستگردان، مناطق نمونه نایبند و دیگ رستم و بافت قدیم دیهوک و برخی پتانسیل‌هایی گردشگری روستاهای بخش مرکزی شهرستان طبس می تواند گام بلند تبدیل طبس به قطب گردشگری مرکز و شرق کشور باشند.

طلائی مقدم حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری و حفظ آثار ملی در شهرستان طبس را توانمند برشمرد و گفت: روستای اصفهک بعنوان یک مکان پژوهشی و منطقه نمونه گردشگری مورد توجه نسل سوم و چهارم توریست جهانی قرار گرفته است اما هنوز به نگاه ویژه سازمان میراث فرهنگی نیازمند است.

فرماندار ویژه طبس تاکید کرد: ژئوپارک طبس بعنوان مرکز گردشگری شرق و مرکز کشور مورد توجه مدیران شهرستان و استان است و در سال ۹۷ بعنوان ژئوپارک ملی و در افق ۱۴۰۰ بعنوان ژئوپارک جهانی قرار خواهد گرفت.

مهندس طلائی مقدم خاطرنشان کرد: از همراهی مهندس رمضای مدیرکل  میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی که بحق از مدیران پرتلاش، خوش‌فکر و دوراندیش استان است، صمیمانه سپاسگزارم و یقینا همراهی ایشان موجب نتایج خوبی در شهرستان طبس شده است.

شهردار طبس نیز در این نشست گفت: مدیریت واحد در اداره و توسعه باغ‌گلشن تاثیر بسزایی خواهد داشت و شهرداری و شورای شهر در این موضوع همیشه پیشتاز نگهداری و بازآفرینی آثار ماندگار و میراث شهرستان بوده اند.

مهندس مجید بهارستانی یزدی تصریح کرد: نگاه اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس به احیاء میراث کهن این شهرستان، متفاوت است و امیدواریم بتوانیم با کمک شایسته سازمان میراث فرهنگی به بازآفرینی شهری طبس کمک کنیم و در سال آینده کارهای ارزشمندی به سرانجام برسانیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور و عضو شورای راهبردی سازمان بهسازی و نوسازی وزارت راه و شهرسازی در این دیدار، شهرستان طبس را یک پدیده نادر در کشور برشمرد و گفت: کتاب آقای دکتر دانش‌دوست درباره طبس را مطالعه کرده ام و لذت بردم.

 دکتر محمدحسن طالبیان در پاسخ به تاکید معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، گفت: درباره اعتبار برای باغ گلشن و ثبت جهانی آن مساعدت کامل خواهیم کرد و به طور یقین در این حوزه شهرداری باید بازوی سازمان میراث فرهنگی باشد.

وی افزود: ارگ طبس به عنوان یک ظرفیت مناسب در مرکز شهر را مورد توجه قرار می دهیم و در جلسه ای تخصصی برای میزان اعتبار این مجموعه تصمیم گیری خواهیم کرد.

طالبیان خاطرنشان کرد: شهرداری طبس و سازمان میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی در تعامل می توانند رونق زیرساخت های گردشگری را رقم بزنند که توصیه می کنم این مهم مورد توجه قرار گیرد و ما هم در کشور کمک می کنیم و منتظر ارائه طرح‌های مناسب در این حوزه هستیم.