زمان : 21 Farvardin 1397 - 14:27
شناسه : 144503
بازدید : 8641
سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منصوب شد سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منصوب شد طی حکمی از سوی دکتر پاک سرشت؛سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منصوب شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد ،طی حکمی از سوی دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سرکار خانم ناهید مسلمی به سمت سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی این سازمان منصوب شد.

 در این حکم آمده است:

 آموزش­های مهارتی برای اثربخشی مورد انتظار باید به هنگام، منعطف و منطبق بر نیازهای واقعی بازارکار باشند. تامین این ویژگی­ها برای نظام آموزش مهارتی نیازمند دسترسی به شواهد مطالعاتی و پژوهشی برای تصمیم­گیری های لازم در مدیریت این آموزش هاست. حوزه­ی پژوهش و برنامه­ریزی درسی سازمان نقش کلیدی در مهیا کردن زمینه برای اصلاح نظام عرضه­ی آموزش­های فنی و حرفه ای چه از حیث کمی و کیفی دارد. نظر به انگیزه، توانمندی و اشراف سرکارعالی به لوازم استقرار یک نظام مطالعاتی و برنامه­ریزی پشتیبان آموزش مهارتی که هم زمان به روز، منعطف و موثر باشد، بدینوسیله شما را به عنوان «سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی» تعیین می نمایم. انتظار می رود با استفاده از نیروهای کارشناسی توانمند و با انگیزه درحوزه­ی پژوهش و برنامه ریزی، نسبت به پیگیری اولویت های زیر اهتمام جدی ورزیده وگزارش اجرای این فعالیت­ها را به صورت دوره­ای ارائه فرمایید.

1. ارتقاء جایگاه پژوهش در سازمان با رویکرد پژوهش­های کاربردی و تعامل با نهادهای مطالعاتی و پژوهشی داخلی و خارجی در حوزه آموزش­های فنی و حرفه ای.

2.  تدوین برنامه­های آموزشی و اجرائی سازمان با هماهنگی معاونت ها و مدیران کل ستادی و اجرائی.

3.  طراحی و پیشنهاد چارچوبی برای ارزشیابی و ارائه­ی موثر و کارآمد عملکرد سازمان و واحدهای استانی در حوزه های مختلف.

4. پایش دقیق و روشمند برنامه های سازمان و تهیه گزارش­های آماری مقطعی و سالانه مورد نیاز.

5.  بهینه سازی و اصلاح فرایندهای تشکیل کارگروه­های برنامه درسی با استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی، تدوین و بازنگری مستمر وکیفی استانداردهای شغلی و شایستگی براساس طبقه بندی بین المللی مشاغل ایسکو 2008 .

6.  مدیریت به روز و موثر سامانه ملی استاندارد مهارت به عنوان ابزاری برای ارتباط با جامعه و ذینفعان.

7. بکارگیری سازوکارهای لازم جهت بررسی و ممیزی منابع آموزشی در حوزه آموزش­های فنی و حرفه­ای و ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز براساس دستورالعمل­های مربوطه.

8. استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات درحوزه­های پژوهش، برنامه­ریزی و تدوین برنامه درسی در راستای تحقق دولت الکترونیک.

 امید است در سایه الطاف خداوند متعال در اجرای امور محوله موفق و منصور باشید.

 

                                 سلیمان پاک سرشت