زمان : 29 Farvardin 1397 - 12:44
شناسه : 144588
بازدید : 5192
تدوین برنامه کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد در راستای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفت: تدوین برنامه کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد دکتر علی اکبر حدادزاده، مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همسو با سیاست‌های پیشگیرانه ی سازمان دامپزشکی کشور برنامه پیشگیری از بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تدوین و در کارگروه سلامت و ستاد آنفلوانزای استان مصوب شد.

در راستای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفت:

تدوین برنامه کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد

دکتر علی اکبر حدادزاده، مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همسو با سیاست‌های پیشگیرانه ی سازمان دامپزشکی کشور برنامه پیشگیری از بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تدوین و در کارگروه سلامت و ستاد آنفلوانزای استان مصوب شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی واگیر دار و با سرعت انتشار بالا می باشد، نیازمند اقدامات جدی برای کنترل در سطح استان و منطقه می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در رابطه با پیشگیری از این بیماری گفت: اجرایی شدن این طرح، نیاز به حضور ارگان های مرتبط در این عرصه می‌باشد تا بتوانیم به بهترین  نحو ممکن از بروز و شیوع این بیماری مهلک جلوگیری نماییم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخورد قانونی با واحدهای غیر مجاز پرورش طیور و آموزش صاحبان و پرسنل واحدهای صنعتی که به صورت مجاز و تحت نظارت مستقیم دامپزشکی مشغول به فعالیت می باشند از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه ی کنترل و مقابله با بیماری آنفلوانزا است.

حدادزاده تاکید کرد: اقدام عملیاتی در این زمینه نیازمند هماهنگی بین دستگاهی در سطح استان و منطقه می باشد،تا با همفکری و تعامل بین استانی و هماهنگی با سازمان دامپزشکی بتوان نتایج خوبی به دست اورد.

وی در پایان با اشاره به سویه در حال گردش H5N8 گفت: این سویه تاکنون به انسان منتقل نشده، اما با اجرای برنامه های پیشگیری و کنترل از گردش ویروس در جمعیت طیور و بروز خسارات به صنعت و احتمال ایجاد مخاطره برای سلامت جامعه جلوگیری خواهد شد.