زمان : 11 Ordibehesht 1397 - 11:55
شناسه : 144746
بازدید : 9938
آغاز عملیات اجرائی تعریض دهانه پل های آرمان و 63 آزادگان آغاز عملیات اجرائی تعریض دهانه پل های آرمان و 63 آزادگان در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان، مراسم آغاز عملیات احداث پل های آرمان و 63 آزادگان و تعریض دهانه آنها به 23 متر، با حضور مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری یزد با فرا رسیدن روز شوراها و در آستانه روز کارگر و نیمه شعبان، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه مشارکتی شهرداری و اداره کل راه آهن یزد در محل پل های آرمان و 63 آزادگان آغاز شد.

این مراسم با حضور مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد و مدیرکل راه آهن استان در محل دو پل به انجام رسید.

خاطرنشان می شود با اجرای این طرح عمرانی، عرض پل های مذکور با دهانه فعلی که محدودیت قابل توجهی در تردد دارد به 23 متر افزایش می یابد.

شایان ذکر اینکه در مجموع با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال و در طول پنج ماه پروژه های ذکر شده به بهره برداری می رسد.

رئیس شورای عالی استان ها در مراسم آغاز عملیات این دو پروژه شهری یزد، تقارن اعیاد شعبانیه و روز کارگر را یادآور شد و با اشاره به مشارکتی بودن این پروژه ها بین شهرداری و راه آهن، تصریح نمود: اگر بخش خصوصی نیز به عنوان ضلع دیگر مشارکت ها وارد شود برکات آن برای مردم بیشتر می شود.

مرتضی الویری ادامه داد: این پروژه ها مورد علاقه شهروندان بوده و در قبال اجرای آنها، تسهیلاتی در تردد ریلی و اتومبیل برای شهروندان به وجود می آید.

مهدی جمالی نژاد هم در مراسم آغاز عملیات پل های آرمان و 63 آزادگان به کم عرض بودن دهانه پل های مذکور اشاره نمود که مشکلات زیادی را برای اهالی این منطقه محروم به وجود آورده است.

شهردار یزد گفت: سال گذشته بیش از 300 پروژه داشتیم؛ اما امسال تحول بزرگی در راه است و ابرپروژه هایی را در زمینه های تفریحی، تفرجی و ترافیکی در دستور کار خواهیم داشت.

جمالی نژاد با بیان اینکه امسال سال ویژه ای برای شهرداری یزد است اظهار داشت: یقیناً پشتیبانی، حمایت و همراهی دستگاههای شهری و استانی می تواند در سرعت بخشی پروژه ها بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل راه آهن یزد هم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و اظهار امیدواری کرد: برکات این پروژه های تعاملی، به مردم شهر یزد برسد.