زمان : 29 Ordibehesht 1397 - 10:30
شناسه : 144939
بازدید : 8280
یزد به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می شود شهردار یزد در تریبون نماز جمعه پیش از شروع خطبه ها گفت: یزد به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می شود شهردار یزد پیش از خطبه های نماز جمعه، در مسجد ملا اسماعیل از تبدیل شدن یزد به کارگاه بزرگ عمرانی خبر داد و در زمینه بهبود مناسبات شهردای با مردم و لزوم از بین بردن دیوار بی اعتمادی بین شهروندان و شهرداری صحبت کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد مهدی جمالی نژاد در روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه، پیش از خطبه های نماز جمعه در مسجد ملا اسماعیل، با اشاره به اقدامات شهرداری شهر جهانی یزد گفت: شهرداری با تمام ظرفیت در حال تبدیل کردن این شهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی است و در نقاط مختلف شهر اقدامات گسترده‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها، زیباسازی و رفع مشکلات انجام گرفته است.

شهردار یزد اظهار داشت: اگر قرار بر این باشد که در شهری ظرفیت ها برای پیشرفت مورد استفاده قرار گیرد لازم است مناسبات شهرداری با مردم، دستگاهها و حاکمیت به بهترین نحو تکمیل و بهبود یابد که در این زمینه شهرداری یزد هم قدم های بلندی برداشته است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در روزهای یک شنبه و چهارشنبه با حضور در مناطق مختلف شهر صحبت های شهروندان را گوش داده و پاسخ های لازم ارائه می کنیم، ایجاد نهضت پاسخگویی به مردم را یکی از مهمترین اقدامات شهرداری یزد در زمینه بهبود مناسبات شهرداری با مردم دانست.

وی با اظهار تأسف از عدم اعتماد مردم به شهرداریها که از گذشته های دور وجود داشته تصریح کرد: این دیوار بی اعتمادی باید کوتاه تر شده و فرو ریزد  و با از بین رفتن آن، حضور مردم در عرصه های مختلف افزایش پیدا می کند و هزینه های شهر پایین می آید.

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به بودجه ناچیز شهرداری گفت: با این بودجه نمی توان شهری آباد و زیبا ساخت بلکه برای رفع مشکل کمبود بودجه، باید در زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که اگر امکان جذب سرمایه‌های خارجی و سرمایه دیگر استان‌ها وجود ندارد باید زمینه‌ای فراهم شود که با تقویت زیرساخت‌ها، سرمایه‌های مردم یزد در این شهر مورد استفاده قرار گیرد و به نوعی سرمایه سوزی انجام ندهیم که این موضوع هم با افزایش اعتماد مردم به شهرداری‌ها امکان‌پذیر است.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: به مردم این نوید را می‌دهیم که برای نخستین بار برنامه پنج ساله شهر یزد تدوین شده و به زودی شهروندان می‌توانند این برنامه را در اختیار داشته و مطالعه کنند.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به این مطلب که اقتدار هر کشور به واسطه وجود سه قدرت خدادادی، اکتسابی و گفتمانی است، اظهار داشت: بسیاری از کشورها قدرت های خدادادی از جمله نفت و معادن و موارد مختلف دیگر دارند و برخی کشورها هم از قدرت اکتسابی بالایی برخوردارند ولی این دو به تنهایی اقتدار یک کشور را به دنبال ندارد.

شهردار یزد، گفت: هر کشوری برای اینکه بتواند به اقتدار دست پیدا کند، باید علاوه بر دو قدرت قبلی، قدرت گفتمانی هم داشته باشد و انقلاب اسلامی ایران هم، با گفتمان ناب امام خمینی(ره) که بحث نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی را مطرح کردند، اقتدار بسیار بالایی دارد.