زمان : 08 Khordad 1397 - 15:09
شناسه : 145119
بازدید : 5383
امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه کانون های مساجد استان با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه کانون های مساجد استان با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و آموزش های فنی وحرفه ای تفاهم نامه همكاري بین اداره كل آموزش فني و حرفه اي و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد منعقد گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، افضلی مدیرکل، در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل طرفین و با اشاره به شرایط موجود، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت ها تأکید کرد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: با توجه به نتایج گرفته شده از تفاهم نامه های مختلفی که با دستگاهها و نهادهای مختلف منعقد گردیده، بازخوردهای گرفته شده از آنها نشان داده است که بسیار در روند آموزش و همکاری ها موثر بوده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

 افضلی در ادامه تصریح کرد: از جمله موضوعات این تفاهم نامه، توانمندسازی جامعه هدف کانون از طریق ارائه آموزشهای مهارتی و شغلی ، ارتقای سطح مهارت های شغلی جامعه هدف کانون فرهنگی و هنری مساجد بر اساس نیاز حال و آینده کار ، بازبینی و اثر بخش نمودن دوره های آموزشی –مهارتی بر اساس بازخوردگیری از ورودی و خروجی ها با توجه به میزان جذب در بازار کار یا میزان علاقه مندی اعضای کانون،تسهیل در صدور مجوز و قائل شدن اولویت برای افراد جامعه هدف (اعضای کانون) در برخورداری از اقدامات حمایتی دولت در بازار کار و اشتغال و ارائه راهكارهای مشترك جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و افزایش اشتغال پایدار در جامعه هدف می باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین به تعهدات این اداره کل اشاره و گفت: برنامه ریزی در برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مورد نیاز کانون فرهنگی و هنری مساجد ،تهیه، تولید و بروزرسانی استانداردها و نرم افزارهای آموزشی مورد نیاز با همکاری کانون ،برگزاری آزمون های تئوری و عملی، تامین آزمونگران، اعلام نتایج آزمون و صدور گواهینامه های آموزشی،تسهیل در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای ویژه کانون با رعایت مفاد آیین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاه های آزاد،فراهم نمودن بستر مناسب جهت آموزش معرفی شدگان توسط کانون در رشته های فنی در قالب انعقاد قرارداد آموزشی وتامین مربی جهت برگزاری دوره های آموزشی مساجد و... از جمله تعهدات این اداره کل می باشد که در تفاهم نامه ذکر شده است.

 حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های  فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای بمنظور فراهم ساختن، زمینه سازی و پیگیری انعقاد این تفاهم نامه، گفت: با توجه به ظرفیت بالای آموزشی آموزش فنی وحرفه ای و ارتباط مستقیم آن با مباحث اقتصادی و اشتغال، امید آن داریم تا انعقاد این تفاهم نامه نقطه عطفی برای کمک به اشتغال و وضعیت معیشت اقشار مختلف باشد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در ادامه به تعهدات این دبیرخانه اشاره و گفت: نياز سنجي آموزشي در حرفه هاي مورد نیاز، معرفي واجدين شرايط جهت شركت در دوره هاي آموزشی، نظارت مستمر بر کیفیت اجرای دوره های آموزشی و نظرسنجی از مخاطبین، حمایت از مهارت آموختگان با معرفی و هدایت آنها به بازار کار و نهادهای حمایتی و ... از جمله تعهدات دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.