زمان : 30 Khordad 1397 - 10:15
شناسه : 145350
بازدید : 5651
ضرورت مهارت آموزی دانش‌آموزان در غنی سازی اوقات فراغت استاندار یزد تاكيد كرد: ضرورت مهارت آموزی دانش‌آموزان در غنی سازی اوقات فراغت استاندار یزد در نشست شوراي آموزش و پرورش استان گفت: رویکرد مهارت آموزي دانش آموزان، نوجوانان و جوانان در غنی سازی اوقات فراغت آنها ضروری است تا در آینده افرادی مسئولیت پذیر و توانمند تربیت و عهده دار امور مختلف اجتماعی شوند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر سه شنبه 29 خردادماه نشست شوراي آموزش و پرورش استان به رياست «محمود زماني قمي» استاندار يزد و با حضور «محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، «حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن معزالديني» امام جمعه موقت يزد و اعضاي اين شورا در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان بيان كرد: باید دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت مهارت گفت و گو، رعایت حقوق دیگران، معاشرت و تعامل با جامعه را فراگیرند.
وي ادامه داد: نباید دانش آموزان را تک بعدی تربیت کرد زيرا آنها در چنین حالتی فقط در یک مسیر حرکت خواهند نمود و مهارتی را كسب نخواهند كرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه لازم است در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان تجدیدنظر شود، افزود: در پایان تعطیلات تابستان دستگاه هاي مرتبط فقط به ارائه گزارش عملکرد خود اکتفا نکنند بلکه نتایج کلاس های برگزار شده را که مهم است، تجزیه و تحلیل و ارایه نمايند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل برنامه های اوقات فراغت و استفاده از نظر دانش آموزان منجر به برنامه ریزی دقیق و در نهایت خروجی مطلوب خواهد شد و ارزیابی مراحل انجام شده موجب ارتقای کیفیت برنامه ها و برنامه ریزی صحیح خواهد شد.
استاندار یزد در پايان سخنان خود گفت: در كلاس های اوقات فراغت به جای گزارش های تکراری، گزارش واقعی ارایه و دیدگاه دانش آموزان و خانواده ها در نحوه برگزاري اين دوره ها ذکر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نيز در اين نشست به برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان سال 97 اشاره و بيان كرد: در این ارتباط 550 پایگاه با پیش بینی کلاس‌ های مختلف آموزشی در نظر گرفته شده است.
«عباسعلی دانا فر» افزود: این کلاس‌ها شامل دوره هاي آموزشي قرآنی، هنری، صنایع دستی، تجسمی، فن بیان، مهارت های فنی، فیلم سازی، عکاسی ، شیرنی پزی، ورزشی، داستان نویسی و رباتیک است.