زمان : 16 Tir 1397 - 17:05
شناسه : 145509
بازدید : 4974
معرفی برنامه‌های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در صداوسیمای مرکز یزد در دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صداوسیمای یزد تأکید شد معرفی برنامه‌های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در صداوسیمای مرکز یزد در جلسه‌ای با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا وسیمای مرکز یزد، بر معرفی و ترویج برنامه‌های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در واحدهای صدا، سیما و خبر شبکه استانی یزد تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این دیدار با تشکر ویژه از همراهی و تعامل مدیرکل، معاونان و واحدهای مختلف صدا و سیمای یزد در برگزاری دوره‌های ششم و هفتم جشنواره کتابخوانی رضوی، تلاش برای برگزاری پرشور این جشنواره که مزیّن به نام امام رضا(ع) است را حرکتی ارزشمند و مصداق بارز کار فرهنگی اثربخش دانست.

وی با اشاره به تأکید استاندار یزد در جلسه اخیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان برای همکاری همه نهادها با کتابخانه‌های عمومی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: برای اجرای موفق و چشمگیر هشتمین دوره این جشنواره نیازمند همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم و در این میان صدا و سیمای مرکز یزد در معرفی جشنواره به عموم مردم، نقش ویژه‌ای دارد.

دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد، ویژگی خاص این جشنواره را خانوادگی بودن آن دانست و گفت: با توجه به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود، خانواده‌ها می‌توانند در کنار هم و به صورت خانوادگی در جشنواره شرکت کنند و از جوایز ارزنده‌تر این بخش نیز بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: براساس اعلام دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی، 8 جایزه ویژه در سطح ملی به 8 خانواده‌ برگزیده دو تا پنج نفره و بیشتر، اهدا خواهد شد.

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای یزد نیز با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر، باید با اعتقاد و باور قلبی صورت گیرد، اظهار داشت: برای ترویج کتابخوانی نیز که یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های فرهنگی جامعه امروز ما است، باید با اعتقاد به پیش رفت تا بتوان نگرش جامعه را نسبت به کتاب و مطالعه تغییر داد.

وی با اشاره به تأکیدات بی‌شمار رهبر معظم انقلاب بر کتابخوانی و انس با کتاب، گفت: معظم‌له قطعاً کتابخوان‌ترین فرد این کشور و حرفه‌ای‌ترین کارشناس حوزه کتاب هستند و توصیه‌های مکرر ایشان در خصوص مطالعه، رسالت همه مسئولان فرهنگی کشور را سنگین‌تر می‌کند.

پهلوانیان، در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه معاونت‌ها و بخش‌های صدا و سیمای مرکز یزد همچون دو سال گذشته برای شناساندن هرچه بیشتر این جشنواره به مردم که به نام مقدس حضرت رضا(ع) مزین است، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند در راستای رسالت فرهنگی خود، در خدمت دوره هشتم این جشنواره نیز خواهند بود.

در این جلسه همچنین بر معرفی مراحل اجرایی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و منابع آن، در بخش‌های خبری و تولیدی صدا و سیمای مرکز یزد تأکید شد.

در پایان این دیدار نیز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از معاونان صدا، سیما و خبر و همچنین مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد به دلیل همراهی صمیمانه در برگزاری دوره هفتم جشنواره رضوی در سال 96، با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.