زمان : 24 Tir 1397 - 21:00
شناسه : 145603
بازدید : 3408
تمام کشتارگاه های دام استان مجهز به سامانه پیش سرد گذاری ثابت شده اند رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت : تمام کشتارگاه های دام استان مجهز به سامانه پیش سرد گذاری ثابت شده اند محمدرضا صادق پور با طرح این موضوع به مردم از سلامت گوشت مورد عرضه در مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی اطمینان خاطر داد .

محمدرضا صادق پور با طرح این موضوع به مردم از سلامت گوشت مورد عرضه در مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی اطمینان خاطر داد .

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی گفت : باتوجه به آنکه نظارت بر کشتار ، قبل از ذبح دام به صورت دقیق توسط بازرسین دامپزشکی صورت گرفته و همچنین لاشه های استحصالی بعد از کشتار و قبل از عرضه به بازار به مدت 24 ساعت در سالن پیش سرد، نگهداری شده و سپس با خودروهای سردخانه دار به مراکز عرضه حمل می گردند ؛ هیچ گونه نگرانی بابت سلامت گوشت مورد عرضه در مراکز مجاز وجود ندارد .

وی تصریح کرد: استفاده از سیستم پیش سرد گذاری لاشه ها سبب شده تا  علاوه بر از بین رفتن عوامل بیماری زای مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت و بخصوص بیماری مهلک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بر کیفیت گوشت نیز افزوده شود .

صادق پور در پایان از تمامی مصرف کنندگان خواست تا در راستای تأمین سلامت خود از خرید دام بدون پیشینه بهداشتی، گوشت گرم و همچنین لاشه های  بدون مهر و لیبل دامپزشکی خوداری نموده و خرید از مراکز معتبر و مجاز عرضه کننده گوشت را در دستور کار خود قرار دهند .