زمان : 28 Tir 1397 - 12:34
شناسه : 145692
بازدید : 4681
ششمین دوره المپیاد آماده در استان یزد برگزار شد ششمین دوره المپیاد آماده در استان یزد برگزار شد ششمین دوره المپیاد آماده در استان یزد برگزار شد دکتر محسن حرازی زاده از برگزاری ششمین دوره المپیاد استانی آماده با حضور 260نفر از اعضای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: به منظور آمادگی همگانی در برابر حوادث  احتمالی با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم های دانش آموزی آماده و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران توافق نامه ای فی مابین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تحت عنوان طرح ملی دادرس  (دانش آموز آماده در روزهای سخت ) منعقد شد . و به دنبال آن طرح ملی دادرس
از سال تحصیلی 92- 91 آغاز شد .

حرازی زاده در ادامه بیان داشت؛ ششمین دوره طرح ملی دادرس امسال نیز در
52 آموزشگاه در سطح استان اجرا شد  و1407 نفر از دانش آموزان آموزشهای لازم را فرا گرفته و در مراحل درون مدرسه ای و شهرستانی  به رقابت پرداختند .

در مرحله استانی ششمین المپیاد آماده260 نفر در قالب10تیم از دانش آموزان دختر و 6 تیم از دانش آموزان پسر که به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان تفت برگزار گردید شرکت نمودند. . در این المپیاد دانش آموزان در رشته های عملی ارزیابی علائم حیاتی، آتل بندی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم گروهی و انفرادی، اسکان اضطراری، اطفاء حریق، پناهگیری و تخلیه اضطراری در دو مرحله آزمون تئوری و عملی به رقابت پرداختند. در پایان و در گروه خواهران به ترتیب تیمهای شهرستانهای یزد، میبد و اردکان مقام اول تا سوم و جام بشر دوستی نیز به زارچ تعلق گرفت و در گروه برادران به ترتیب تیمهای شهرستانهای خاتم، بافق و اردکان مقام اول تا سوم را کسب نموده و جام بشر دوستی به شهرستان ابرکوه داده شد. در مراسم اختتامیه المپیاد به تیم های برتر لوح تقدیر و جایزه اهداء شد.