زمان : 07 Mordad 1397 - 23:36
شناسه : 145895
بازدید : 4029
محفل ادبی حافظ‌خوانی در کتابخانه حضرت زهرا(ع) یزد یک‌ساله شد با برگزاری پنجاهمین نشست؛ محفل ادبی حافظ‌خوانی در کتابخانه حضرت زهرا(ع) یزد یک‌ساله شد پنجاهمین نشست حافظ‌خوانی کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) حمیدیا از توابع شهرستان یزد، همزمان با یک‌ساله شدن این محفل ادبی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست ادبی که با حضور شاعران و  ادب‌دوستان یزدی برگزار شد، حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه های استان، محمد مرزبان، شهردار حمیدیا و سیدحبیب دشتی رئیس شورای این شهر حضور داشتند.

حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سخنانی کوتاه در جمع شرکت‌کنندگان نشست حافظ‌خوانی کتابخانه‌ حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: خوشحالیم که این نشست به صورت مستمر و تأثیرگذار در طول یکسال گذشته برگزار شده و می‌توان گفت این‌چنین روند مستمری در کتابخانه‌های یزد کم‌سابقه بوده است که این امر می‌تواند الگویی شایسته برای سایر کتابخانه‌ها در استان باشد.

حسین بمانی، مسئول کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) نیز در ابتدای این نشست گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، برنامه‌های متنوعی را  طراحی و برای اجرا به کتابخانه‌های عمومی ابلاغ کرده است که یکی از این برنامه‌ها، تحلیل و بررسی متون ادبی با حضور اساتید و علاقه‌مندان به ادبیات است.

وی با تشکر از استاد پیشکسوت ادبیات استان و مدیر این جلسات، افزود: در طول یک‌سال اخیر با همراهی اعضای علاقه‌مند به ادبیات فارسی و همچنین مساعدت شهردار و اعضای شورای شهر حمیدیا، موفق شدیم نشست‌های حافظ‌خوانی را به صورت هفتگی و مستمر برگزار کنیم.

در ادامه این جلسه، علی‌اصغر مطهری‌نیا، استاد پیشکسوت ادبیات و کارشناس جلسات حافظ‌خوانی کتابخانه‌ حضرت زهرا(س) به بیان نکاتی در خصوص شیوه قرائت اشعار حافظ برای حاضران بیان کرد و با خواندن غزلی از این شاعر بزرگ و پرآوازه، به تبیین مضامین آن پرداخت.

غلامحسین زارع بیدکی، حسین پوررضایی، مریم باقری، شمسی مطهری‌نیا، نگار پوررضایی، سمیه زارع و عفت عسکری، از شرکت‌کنندگان در این نشست ادبی غزل‌هایی از دیوان حافظ و همچنین بخشی از سروده‌های خود را قرائت کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم کیک یادبود یک سالگی نشست حافظ‌خوانی کتابخانه حضرت زهرا(س) بریده شد و اعضای فعال و برگزیده این محفل ادبی تقدیر شدند.