زمان : 13 Mordad 1397 - 22:14
شناسه : 145964
بازدید : 4335
مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد خون اهدا کردند به مناسبت روز ملی اهدای خون مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد خون اهدا کردند مدیرکل و جمعی از کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان یزد به مناسبت «روز ملی اهدای خون» روز پنج‌شنبه 11 مرداد خون اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها و همکاران وی با حضور در پایگاه اصلی اداره کل انتقال خون استان یزد ضمن اهدای بخشی از خون خود به بیماران نیازمند، با مدیرکل سازمان انتقال خون استان دیدار کردند.

دوست فاطمی‌ها در دیدار مدیرکل انتقال خون استان با تشکر از همه کارکنان پرتلاش آن، بیان داشت: مردم استان یزد در همه اقدامات خیر پیش‌قدم هستند و با همت والای خود همواره در همه حوزه‌ها به کمک هموطنان و همشهریان خود شتافته‌اند.

وی با اشاره به پیشتازی یزدی‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: استان یزد سال‌هاست در بسیاری از شاخص‌های  کتابخوانی، در جایگاه نخست کشور قرار دارد که این امر نشان‌ دهنده نگاه فرهنگی مردمان این دیار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از مدیرکل انتقال خون یزد و همکاران وی برای شرکت در طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان دعوت کرد.

نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد نیز در این دیدار با قدردانی از نیت خیر و نیک‌اندیشانه مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های استان به دلیل اهدای خون خود به بیماران نیازمند، اظهار داشت: مشارکت مردم و کارکنان ادارات استان در اهدای خون، جایگاه یزد را در کشور متمایز کرده و هم‌اکنون از هر یک هزار نفر جمعیت استان، 36 نفر خون اهدا می‌کنند که این میزان در کشور 26 نفر است.

وی ادامه داد: از میان جمعیت اهداکننده خون در استان نیز 63 درصد جزو اهداکنندگان مستمر هستند که این رقم نیز بالاتر از متوسط کشوری است.

تقوایی با تأکید بر لزوم انتقال سنت‌های نیک پیشینیان به نسل‌های بعد، گفت: اهدای خون نیز باید به عنوان یک حرکت فرهنگی و اجتماعی پسندیده، تبلیغ و به آیندگان منتقل شود.

گفتنی است، نهم مردادماه به عنوان «روز ملی اهدای خون» در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.