زمان : 14 Mordad 1397 - 15:17
شناسه : 145987
بازدید : 8323
امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یزد و شهرداری شهر جهانی امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یزد و شهرداری شهر جهانی تفاهم نامه همکاری با هدف ایجاد بسترهای مناسب و گسترش همکاری های پژوهشی و فناوری، بین شهرداری و دانشگاه یزد امضا شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد در روز چهاردهم مرداد ماه با حضور رئیس دانشگاه یزد، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر یزد تفاهم نامه همکاری در شش ماده بین دانشگاه و شهرداری یزد در سالن جلسات شهرداری مرکزی به امضاء رسید.

این تفاهم نامه همکاری به منظور ایجاد بسترهای مناسب و گسترش همکاری های پژوهشی، فناوری، مطالعاتی و مشاوره ای منعقد شده است.

انجام طرح ها و پروژه های تحقیقاتی ـ کاربردی مورد نیاز، برگزاری سمینارها دوره های تخصصی و کارگاههای آموزشی، راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، برگزاری جلسات تخصصی در حیطه موضوعات شهری، حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بررسی میزان نیاز به فن آوری های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه ریزی جهت نیل به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی پروژه های مورد نیاز، استفاده متقابل از کتابخانه ها و منابع علمی، انجام بازدیدهای متقابل علمی، پذیرش کارآموز، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف، انتقال تجارب اجرائی و همکاری در جهت ایجاد مرکز همایش های بین المللی شهر یزد از موضوعات توافق شده در این تفاهم نامه می باشد.

مدت زمان تفاهم نامه امضا شده بین دانشگاه یزد و شهرداری تنها شهرجهانی، پنج سال است.

شهردار یزد در این جلسه تأکید کرد که استان یک دوران طلائی را طی می کند چون که در حال حاضر تعامل بین دستگاه ها عالی است و همه اینها توأمان، برآیند بسیار خوبی برای شهر و استان هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم با سفارش  بر استفاده از علم و تخصص در کارها گفت: دانشگاه قوه عاقله شهرداری است و باید در کنار شهرداری باشد.

رئیس دانشگاه یزد نیز در این جلسه تفاهم نامه اظهار داشت: سعی داریم مسائل جامعه و شهر را ببینیم و بی تفاوت نباشیم و در عین حال از یک تعامل سازنده بین نخبگان جامعه برخوردار شویم.

محمد صالح اولیاء با ذکر اینکه فضای گفتگو و تعامل می تواند پیش نیاز تحولات آینده شهر باشد اعلام آمادگی کامل نمود که با شهرداری همکاری نماید.

خاطرنشان می شود محسن عباسی و الهه جورابی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه حضور داشتند.