زمان : 29 Mordad 1397 - 20:36
شناسه : 146200
بازدید : 5540
با توجه به خطر انتشار بیماری تب کریمه کنگو ، قربانی دام ها در کشتارگاه های استان صورت می گیرد مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت : با توجه به خطر انتشار بیماری تب کریمه کنگو ، قربانی دام ها در کشتارگاه های استان صورت می گیرد تمامی کشتارگاه موجود در استان یزد در روز عید سعید قربان از ساعت 6 لغایت 13 به صورت رایگان ارائه خدمت می نمایند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : دکتر علی اکبر حدادزاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : عید سعید قربان در کنار آنکه می تواند فرصتی خوب برای اجرای سنت حسنه قربانی باشد ؛ در صورت عدم رعایت بهداشت می تواند تهدید جدی برای سلامت مردم باشد .

وی تصریح کرد : برای پیشگیری از بروز بیماری و ایجاد مشکلات ، جلسات بین بخشی و  هماهنگی های لازم توسط اداره دامپزشکی صورت گرفته و تمامی کشتارگاه های استان از ساعت 6 لغایت 13 روز عید قربان باز بوده و و دام با نرخ مصوب و شرایط بهداشتی در اختیار  شهروندان قرار می گیرد .

وی افزود : با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری، وسایل ایاب و ذهاب برای تردد راحت مردم از دروازه قرآن به سمت کشتارگاه یزد واقع در جاده طبس و از میدان شهدای محراب به سمت کشتارگاه معین دام در شهرستان مهریز به طور رایگان مهیا می باشد .

حدادزاده گفت : از جمله تمهیدات اندیشیده شده ، حضور ناظرین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه های سراسر استان برای نظارت شرعی و بهداشتی می باشد .

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت : با توجه به فصل گرما و فعال بودن کنه های ناقل بیماری تب کریمه کنگو ؛ در صورت عدم دقت در خرید دام از مراکز غیر مطمئن این بیماری می تواند خطر جدی برای سلامت مردم باشد .

نامبرده به مردم توصیه کرد : رعایت بهداشت فردی حین کشتار ، از جمله عدم تماس بدن با خون دام ، نگذاشتن چاقو در دهان و ...و همچنین رعایت پیش سرد گذاری بعد از کشتار دام در دمای 0تا  4 درجه سانتیگراد و استفاده از دستکش برای خرد کردن گوشت دارای اهمیت فوق العاده ای می باشد .

این مقام مسئول به مردم توصیه کرد : با توجه به آنکه تماس سایر حیوانات با خون و فضولات دام می تواند باعث آلودگی و تکثیر بیماری شود ؛ معابر عمومی را به خونابه دام آلوده نکنند ؛ و فضولات دام را در مکان مطمئن دفن نمایند.

حدادزاده گفت : اداره کل دامپزشکی استان یزد و کلیه شبکه ها در روز عید قربان دایر و آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سؤالات مردم به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی 1512 می باشند .