زمان : 12 Shahrivar 1397 - 08:07
شناسه : 146340
بازدید : 5088
نشست کتاب‌خوان معرفی آثار شهید باهنر در کتابخانه عمومی عطایی بهاباد به مناسبت هفته دولت برگزار شد نشست کتاب‌خوان معرفی آثار شهید باهنر در کتابخانه عمومی عطایی بهاباد نشست کتاب‌خوان ویژه معرفی آثار شهید محمدجواد باهنر، به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی فرماندار، رئیس اداره کتابخانه‌های بهاباد و جمعی از بانوان شاغل در ادارات دولتی در کتابخانه عمومی عطایی بهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در ابتدای این نشست محمد هوشمند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بهاباد، هفته دولت را به بانوان کارمند تبریک گفت و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان را گامی ارزشمند در راستای معرفی کتاب‌های سودمند به آحاد جامعه دانست.

مهدیه السادات رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌های بهاباد نیزدر سخنانی کوتاه، هفته دولت را گرامی داشت و ضمن تشکر از حضور بانوان کارمند، خواستار تداوم این‌گونه نشست‌ها با حضور بانوان فرهیخته شاغل دستگاه‌های دولتی شد.

در ادامه این نشست 6 تن از بانوان شاغل در ادارات و دستگاه‌های دولتی بهاباد به معرفی کتاب‌های برگزیده خود پرداختند.

زهرا دهقان‌زاده، کارمند فرمانداری بهاباد به معرفی کتاب «مواضع ما در ولایت و رهبری» پرداخت و گفت: این كتاب از بخش‌های امامت و هدایت، حدود امامت و ولایت، مردم و مسئلة ولایت و رهبری، تشكیل شده و ویژگی‌های امام و ولایت فقیه به خوبی در بخش‌های مختلف کتاب تبیین شده است.

وی افزود: در قسمت ضمیمه این کتاب نیز بحثی در خصوص معاد توسط شهید باهنر پیرامون معاد مطرح شده است که با وقوع شهادت ایشان، این بحث ناتمام ماند.

زهرا ابوالقاسمی، کارمند اداره منابع طبیعی شهرستان نیز دیگر کتاب شهید باهنر با عنوان «سیری در عقاید و اخلاق اسلامی»  را معرفی کرد.

وی در تشریح محتوای این کتاب گفت: ریشه پیدایش دین، اصول اعتقادی و پایه‌های جهان‌بینی و اخلاق اسلامی از بخش‌های مهم این کتاب است.

نصرت دهقان، کارمند آموزش و پرورش بهاباد در ادامه این نشست، کتاب «دین‌شناسی تطبیقی» را برای معرفی انتخاب کرده بود و افزود: در این کتاب 6 دین و آیین مذهبی و نگرش‌های اساسی آنها بررسی شده است.

معصومه دهقان‌زاده، کتابدار کتابخانه عمومی عطایی نیز به معرفی کتاب «گفتارهای تربیتی» اثر شهید باهنر پرداخت و گفت: شهید باهنر در این کتاب ابتدا به انسان‌شناسی در قرون وسطی و رنسانس و مسیحیت پرداخته و سپس انسان را از منظر قران مورد بررسی قرار  داده است.

وی افزود: این شهید در بخش‌های دیگر کتاب خود، تأثیر نگرش بر آموزش و هدف را بیان کرده است و در انتها نیز به تشریح مبانی تربیت در اسلام، آگاهی و اندیشه و آفات آن، روابط زن و شوهر و همکاری والدین با مدرسه پرداخته است.

کتاب «گسترش نهضت حسینی» دیگر اثری بود که توسط مژگان رضایی، کارمند کیمته امداد امام خمینی(ره) شهرستان معرفی شد.

وی در معرفی اجمالی اثر برگزیده خود گفت: ما با خواندن این کتاب دستاوردهای عظیم نهضت عاشورا را به شکلی ملموس و دقیق درک خواهیم کرد.

سمیه محب زاده، از کارکنان اداره بهزیستی بهاباد نیز به عنوان آخرین ارائه دهنده معرفی کتاب، مطالعه کتاب «انسان و خودسازی» را به حاضران پیشنهاد داد و ابراز داشت: در این كتاب بیشتر از مباحث دیگر، موضوعات اخلاقی موردتوجه بوده است. در شروع این كتاب شهید محمدجواد باهنر بیشتر به تعریف انسان و رابطه‌ آن با موجودات دیگر می‌پردازد و پس از آن نیز ارزش‌ها و معیارهای اخلاقی و نیكو را معرفی کرده است تا هدف انسان در خودسازی معلوم شود.

در پایان نشست کتاب‌خوان ویژه آثار شهید محمدجواد باهنر، از ارائه دهنگان معرفی کتاب، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.