زمان : 30 Shahrivar 1397 - 17:36
شناسه : 146483
بازدید : 4173
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد :توسعه مهارت آموزی متناسب با نیازهای بازار کار ضروری است معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد :توسعه مهارت آموزی متناسب با نیازهای بازار کار ضروری است معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:لازم است براي حركت در مسير پیشرفت کشور، تناسب نيازهای بازار كار با رويكردهای آموزشي و دانشگاهي به ويژه در زمينه مهارت آموزی برقرار شود

     به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان يزد، افضلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از حضور دکتر زینی وند معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد به عنوان میهمان ویژه در همايش مديران كل آموزش فني و حرفه اي مناطق 6 و 7 كشوري خبر داد .

     معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در اين همايش بیان کرد:به هر میزان درک عمومی کشور خصوصا در سطح مسئولان تصمیم ساز نسبت به تاثیرگذاری مهارت آموزی در بخش های مختلف افزایش پیدا کند؛مسیر توسعه نیز هموار تر می شود.
     «علي زيني وند» ضمن ابراز خرسندی از باور و زمینه سازی های موثر دولت تدبیر و امید نسبت به این موضوع  افزود:وقتی سازمان فنی و حرفه ای با حمایت های قانونی و تقویت اعتبارات بتواند به شکل تاثیر گذاری عمل کند رونق سایر بخش ها نیز با حرکت مثبت روبه رو خواهد شد.
     وي اظهار داشت:به طور مثال در استان یزد با حجم بالای افراد فارغ التحصیل دانشگاهی و جویای شغل مواجه هستیم و از سوی دیگر ظرفیت های خوبی نیز برای مشاغل مهارتی وجود دارد که متاسفانه تناسب و رابطه مناسبی بین این عرضه و تقاضا برقرار نیست.
     معاون استاندار يزد خاطرنشان كرد:برای بهره مندی از ظرفیت های مناطق مختلف در کشور و جهت پاسخ به جمعیت جویای شغل نیاز جدی به نهادینه سازی و فهم فراگیر نسبت به جایگاه مهارت آموزی و آموزش های فنی  و حرفه ای در جامعه تا رسیدن به تناسب در حوزه مشاغل مختلف وجود دارد.
     زيني وند ادامه داد:رویکرد اشتغال در دنیا تغییر کرده است و ما نیز باید همسو با نگاه دانش بنیان و فناور محور مسائل را برنامه ریزی و مدیریت کنیم زیرا روش های سنتی پاسخگوی تغییرات علمی دنیای امروز نمی باشند.
     معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در پايان با تاکید بر حاکم شدن دیدگاه مشاغل کم سرمایه و پر اثر در کشور بيان كرد:ضرورت رفع موانع و اصلاح کاستی های موجود در طرح های مهارت آموزی و کارورزی احساس می شود و نباید این موضوعات در شکل نیمه تمام رها شود.
     گفتنی است همایش مدیران کل آموزش فنی وحرفه ای مناطق 6 و 7 کشور با حضور معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان متبوع ومدیران کل ستادی و استانی به میزبانی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد یرگزارگردید .