زمان : 03 Mehr 1397 - 11:10
شناسه : 146581
بازدید : 28803
 می‌خواهند در مسیر اربعین ناامنی ایجاد کنند مسئول هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد می‌خواهند در مسیر اربعین ناامنی ایجاد کنند تروریست‌ها در پی این هستند که ناامنی را هم به وضعیت مردم اهواز اضافه کنند و مردم را به ستوه درآورند و مردم دست به تحرکاتی بزنند./ این همه هزینه کردند که داعش چهره اسلام را خراب کند، این طرف شیعه در اربعین دارد به مردم محبت می‌کند، رایگان، خدمات می‌دهد، به گونه‌ای که از اقصی نقاط عالم دارند می‌روند و شیفته تشیّع می‌شود، طبیعی است که بخواهند در مسیر حضور مردم در اربعین ناامنی ایجاد کنند.

به گزارش یزد فردا به نقل از سایت دارالذکر ، حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) که به همّت هیئت انصار ولایت یزد برگزار شد، در پی حادثه تروریستی اهواز و شهادت جمعی از مردم و نظامیان، به تبیین اهداف این حادثه پرداخت و گفت: چون اخیراً بحث اقتدار و تسلیحات پیشرفته ایران مطرح بوده است، می‌خواستند ضربه‌ای به اقتدار نیروهای مسلح وارد کنند. این اقدام در چنین روزی این معنا را دارد که این اقتدار از نظر آن‌ها قابل خدشه است اما به تعبیر مقام معظم رهبری همان ترقه‌‌بازی است.

وی ضمن بیان اینکه اکنون از حیات جریانات معاندی مثل داعش و امثالهم چیزی باقی نمانده و انجام تحرکات این چنینی برای اعلان [ظاهری] حیاتشان است، گفت: آن‌ها می‌خواهند بگویند ما هنوز هستیم و زنده‌ایم و قدرت ایران قابل خدشه است ولی کسی که اطلاعات کاملی از اوضاع داشته باشد و نیز از اقتدار ایران مطلع باشد، می‌داند که این یک خراش است بر پیکره قَدَر قدرت جمهوری اسلامی و نشانه جان‌کندن آن‌ها.

مسئول هیئت انصار ولایت در بیان علت اینکه چرا در اهواز چنین اتفاقی افتاد، گفت: اهواز استان مرزی است، آبستن حوادث است و با توجه به کار تبلیغی سنگینی که عربستانی‌ها و آل سعود انجام می‌دهد، [فکر کردند] می‌توانند از آشوب و ناامنی در این استان بهره‌برداری کرده و جنگ عرب و عجم را تقویت کنند. از طرفی مشکلات آب و هوایی و معیشتی و گرفتارهایی هم که دولت باید رفع می‌کرده و ورود نکرده هم بوده و مردم ناراضی هستند. لذا در پی این بودند که ناامنی را هم به وضعیت مردم اهواز اضافه کنند و مردم را به ستوه درآورند و مردم دست به تحرکاتی بزنند. این‌ها اهدافی است که دارند، دنبال می‌کنند.

وی علت دیگر این جریان تروریستی در اهواز را در پیش بودن حرکت جهانی اربعین عنوان کرد و گفت: وقتی قرار باشد درگیری‌ها در شهرهای مرزی اتفاق بیفتد، تصور دشمن این است که جریان اربعین تحت تأثیر قرار می‌گیرد. جریان اربعین یک موج سنگینی علیه وهابیت و نظام سلطه است و کم‌کم دارد شیعه را در دنیا، به عنوان انسانی‌ترین مکتب برجسته می‌کند. این همه هزینه کردند داعش چهره اسلام را خراب کند، این طرف شیعه در اربعین دارد به مردم محبت می‌کند، رایگان خدمات می‌دهد، به گونه‌ای که از اقصی نقاط عالم دارند می‌روند و شیفته تشیّع می‌شود و طبیعی است که بخواهند در این مسیر ناامنی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد خاطرنشان کردند: آل سعود بداند در فقه شیعه آمده است اگر استطاعت از جمله امنیت نباشد، حج خانه خدا ساقط می‌شود ولی درباره زیارت اباعبدالله(ع) روایاتی داریم اگر خوف و خطر هم بود به زیارت اباعبدالله(ع) بروید. امام صادق(ع) به اصحابشان می‌فرمایند: اگر آرامش قیامت را می‌خواهید، اگر می‌خواهید روزی که همه در خطر هستند، شما در امان باشید، در خوف و خطر به زیارت امام حسین(ع) بروید.

وی تصریح کرد: شیعه با این فرهنگ زندگی می‌کند و آن‌ها نمی‌توانند این جریان را کمرنگ کنند. ما هم باید تلاش کنیم و به خاطر زمین زدن دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) هم که شده در پیاده‌روی اربعین شرکت کنیم.