زمان : 09 Mehr 1397 - 09:37
شناسه : 146727
بازدید : 5826
فعایت ۱۳۰ کارخانه سرامیک و کاشی در کشور فعایت ۱۳۰ کارخانه سرامیک و کاشی در کشور

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان و کاشی‌فروشان گفت: هم اکنون حدود ۱۳۰ کارخانه سرامیک و کاشی در کشور درحال فعالیت هستند.

 

مصطفی گودرزی رئیس اتحادیه کاشی سازان و کاشی فروشان در گفت وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت کاشی و سرامیک در کشور اظهار کرد: در ین بخش هم اکنون حدود ۱۳۰ کارخانه در کشور در حال فعالیت هستند که بیشتر در استان‌های یزد، میبد، خراسان، آذربایجان مشاهده می‌شود.

وی، در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از این کارخانجات در کشور در آستانه تعطیلی قرار دارند تصریح کرد: تعداد بسیار کمی از آن‌ها در کشور تعطیل شدند، اما بصورت صددرصد کار نمی‌کنند.

گودرزی، با تأکید بر اینکه واردات کالا‌هایی که تولید مشابه آن‌ها در کشور با کیفیت بالاتر وجود دارد، به تولید ملی ضربه زده است، افزود: ما به این موضوع خیلی اعتقاد نداریم چرا که اگر کارخانجات معتبر جهانی، کالاهایشان به کشور وارد شود بدلیل رقابت، انگیزه‌ای برای آن‌ها به وجود می‌آید و تولیدکنندگان داخلی مجبورند که خود را ارتقا دهند، بنابراین درچند سال اخیر بسیاری از کارخانجات ما به ارتقای کیفی و تکنولوژی دست پیدا کرده اند.

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان و کاشی‌فروشان، با اشاره به اینکه تقریبا ۹۸ درصد از تولیدات ما داخلی هستند افزود: تنها ۵ درصد از تولیدات خارجی استفاده می‌شود بنابراین، واردات به حداقل رسیده و انگیزه‌ای برای آن وجود ندارد.

گودرزی، کشور‌های چین، اسپانیا و ایتالیا را از پایگاه‌های اصلی کاشی و سرامیک وارداتی معرفی کرد و افزود: امروزه کاشی چین، در همه جای دنیا، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه کاشی سازان و کاشی فروشان، درپاسخ به این پرسش که دولت با چه راهکاری می‌تواند جلوی ورود کالا‌های غیرمجاز در کشور را بگیرد اذعان کرد: عمدتا قاچاق کاشی و سرامیک وارد کشور نمی‌شود و سیاستی که دولت می‌تواند داشته باشد آن است که هیچ کالای قاچاقی وارد کشور نشود.