زمان : 10 Mehr 1397 - 00:09
شناسه : 146736
بازدید : 8032
درج پیام های بهداشتی دامپزشکی در قبوض مشترکین آب و گاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: درج پیام های بهداشتی دامپزشکی در قبوض مشترکین آب و گاز در راستای افزایش آگاهی بخشی به مردم و آشنا نمودن آن ها با پیام های بهداشتی دامپزشکی ، شبکه دامپزشکی ابرکوه نسبت به درج پیام بهداشتی در قبوض آب و برق اقدام نمود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت : اطلاع رسانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم می تواند نقشی مطلوب در کنترل و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از دام به انسان ایفا کند .

دکتر علی فاتحی نیا تصریح کرد : با توجه به ضرورت اطلاع رسانی عمومی ، منظم و مستمر به مردم جامعه در خصوص موضوعات بهداشتی دامپزشکی و در راستای فرهنگ سازی در خصوص انجام اقداماتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک ، مذاکراتی با مسئولین شرکت های ، گاز و آب و فاضلاب شهرستان ابرکوه ، در دستور کار این شبکه قرار گرفت ؛ که  با موافقت این ادارات در درج پیام های بهداشتی بر روی قبوض همراه گردید .

وی افزود : از جمله پیام های درج شده بر روی این قبوض : " جهت پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، از خرید هر نوع پرنده از افراد دوره گرد خودداری نمایید " و " جهت حفظ سلامت ، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایید " می باشد .

فاتحی نیا علت انتخاب این دو پیام را اهمیت و ضرورت رعایت این اقدامات در پیشگیری از بیماری های مشترک و خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو عنوان کرد ؛ و رعایت این موارد را به مردم توصیه نمود .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فروش پرنده به صورت غیر مجاز و همچنین عرضه گوشت فاقد مهر و لیبل دامپزشکی ، تخلفات را از طریق شماره 32824005 به مسئولین این شبکه گزارش دهند ؛ تا با پیگیری به موقع سلامت جامعه حفظ و از شیوع بیماری جلوگیری شود .