زمان : 10 Mehr 1397 - 00:09
شناسه : 146737
بازدید : 7889
واکسیناسیون سگ های صاحب دار و نمونه برداری حیوانات مشکوک به هاری در شهرستان خاتم استان یزد در راستای کنترل بیماری هاری صورت می پذیرد : واکسیناسیون سگ های صاحب دار و نمونه برداری حیوانات مشکوک به هاری در شهرستان خاتم استان یزد به منظور کنترل بیماری هاری در شهرستان خاتم ، انجام واکسیناسیون سگ های صاحب دار و نمونه برداری از سگ ها و سایر حیوانات مشکوک به این بیماری ، به طور مستمر در حال انجام می باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت : هاری یکی از خطرناکترین بیماری های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است ؛ که در صورت عدم کنترل می تواند ؛ باعث آسیب جبران ناپذیر به انسان گردد .

دکتر محمدامین قدیمی افزود : این بیماری با علائمی همچون ریزش بزاق زیاد از دهان ، تغییر صدای حیوان ، صدای غرغر و حالت حمله گرفتن ، گاز زدن به هر چیز و تمایل به خوردن اجسام سخت و غیر خوراکی ، تب ، لرزش و تشنج ، باز شدن مردمک چشم ، رفتار غیر قابل پیش بینی ، نگرانی ، عدم توانایی در بلع و ترس از آب خود را نشان می دهد .

وی در خصوص راه‌های پیشگیری از این بیماری مشترک بین انسان و دام خاطر نشان کرد : این بیماری با انجام  واکسیناسیون سالانه هاری در سگ‌های گله و نگهبان قابل پیشگیری می باشد.

قدیمی یکی از مهمترین راه پیشگیری از این بیماری را واکسیناسیون سگ ها اعلام نمود و افزود: در یکسال گذشته تاکنون واکسیناسیون بیش از 1420 قلاده سگ صاحبدار در سطح این شهرستان انجام شده است .

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم از مردم ، بویژه روستائیان خواست : در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در زمینه این بیماری ، با علائم عنوان شده و همچنین مشاهده حیوانات شب فعال ،  در روز و حمله انفرادی حیواناتی که اغلب بصورت گروهی حمله می کنند ؛ موارد را سریعأ به شبکه دامپزشکی شهرستان ، با شماره تلفن 32572396 اطلاع دهند .