زمان : 15 Aban 1397 - 10:59
شناسه : 147347
بازدید : 6870
تولید بزرگترين تابلوسراميکي کشور در ميبد تولید بزرگترين تابلوسراميکي کشور در ميبد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،مديرعامل شرکت توليد کاشي گفت: اين تابلو از بيش از هزار و 500 قطعه سراميک تشکيل شده است که هر کدام طرح منحصر به فرد خود را دارد.

پهلوانيان افزود : تابلو سراميکي توليد شده تلفيقي است از زيلو بعنوان هنراصيل ميبد و صنعت سراميک که هدف نهايي آن معرفي زيلو بعنوان هنر شاخص و اصيل اين شهرستان است.

به گفته وي، توليد اين تابلو سراميکي شروع کاري براي تلفيق هنرهاي اصيل ايراني با هنرصنعت کاشي و سراميک است تا توليدات هنرمندان کشورمان نه تنها به مردم ايران بلکه به جهانيان بيشتر معرفي شود.

ملاخليلي مدير فني شرکت توليد کاشي هم گفت: تابلو سراميکي طرح زيلو در مساحت 480 مترمربع نخستين طرحي است که با اين بزرگي به صورت پازلي توليد شده است.

فياضي مدير فروش کارخانه توليد کاشي هم در اين باره گفت: اين شرکت علاوه بر نقش زيلو، نقش هاي سفال را هم بر روي کاشي و سراميک چاپ و به توليد انبوه رسانده است.

فياضي افزود: طرح گره و طرح کليدي زيلو هم ديگر طرح هايي است که در چندماه اخير در اين شرکت توليد و علاوه بر عرضه به بازار داخلي ، چهار هزار مترمربع آن به کشور عراق صادر شده است.

قطب زاده از طراحان استان هم با اشاره به اينکه تابلوسراميکي زيلو، اثري در حوزه هنر مفهومي است که هدف آن استفاده از فضاي طبيعي براي نشان دادن يک اتفاق بزرگ در فضاي شهري است گفت: اين کار هنري مي تواند بزرگي هنر زيلو را بيشتر به مردم معرفي کند.

وي افزود: صنايعي در کشور ما فعاليت دارند که مي توانند با بهره گيري از توليدات خود  در فرم ها و ابزارهاي مختلف از فرهنگ و هنر حمايت کنند.