زمان : 16 Aban 1397 - 21:43
شناسه : 147375
بازدید : 11909
بزرگترین مرکز تعمیرات و نگهداری لوکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس راه اندازی می شود بزرگترین مرکز تعمیرات و نگهداری لوکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس راه اندازی می شود سید مهدی طلائی مقدم خبر داد : بزرگترین مرکز تعمیرات و نگهداری لوکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس راه اندازی می شود/گامی بلند در تحقق یکی از محور های مهم سند چشم انداز توسعه شهرستان

سید مهدی طلائی مقدم خبر داد : بزرگترین مرکز تعمیرات و نگهداری لوکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس راه اندازی می شود/گامی بلند در تحقق یکی از محور های مهم سند چشم انداز توسعه شهرستان

به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس؛ جلسه بررسی و تأمین زیرساخت های سرمایه گذاری در صنایع جوار ریلی طبس با حضور "سید مهدی طلائی مقدم" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، "حسن ماسوری" مدیر کل راه آهن شرق، مدیران دستگاه های تأمین کننده زیر ساخت شهرستان و سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه در دفتر کار معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسن ماسوری مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به اینکه راه آهن شرق محوری در حال توسعه است گفت : در برنامه چشم انداز 1400 پیش بینی شده است در راه آهن شرق سالی ۳۰‌میلیون تن جابجایی بار صورت بگیرد که درصورت اضافه شدن مسئله ترانزیت کالا رقم بسیار بالاتر خواهد بود.
مدیر کل راه آهن شرق خاطر نشان کرد : نگاه ویژه سرمایه گذاران صنایع جوار ریلی به مردم شهرستان طبس برای استقرار و احداث بزرگترین مرکز تعمیر لوکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود : برای به ثمر رساندن این مورد نیاز به کمک ها و همراهی های استاندار محترم و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان می باشد.

مدیر کل راه آهن شرق با بیان اینکه افزایش صنایع جوار ریلی مورد تاکید مدیریت عالی دولت در شهرستان است گفت : ایجاد چنین ظرفیتی در شهرستان طبس دارای آثار مثبت فراوانی خواهد بود که باعث افزایش چشم گیر اشتغال و فرصت های شغلی پایدار و همچنین کمک فراوان به بحث توسعه ملی کشور خواهد داشت.


علی اّبادی سرمایه گذار صنایع جوار ریلی طبس نیز در این جلسه ضمن اشاره به افزایش ظرفیت و در حال توسعه بودن راه آهن شرق گفت : با افزایش ظرفیت راه آهن شرق علاوه بر نیاز به توجه و افزایش زیر ساخت ها باید به موارد روساخت هم توجه ویژه نمود و تجهیزات روبنایی مانند لوکوموتیو ، تعمیرگاه های لوکوموتیو و ریلی باید افزایش و مورد توجه ویژه قرار گیرد .

وی با بیان اینکه اگر تعمیرات این میزان قابل توجه قطار در مکانی دیگر غیر از طبس صورت گیرد در حق مردم این منطقه ظلم ‌می شود گفت : قصد ما این است در طبس بزرگ ترین مرکز تعمیرگاهی ریلی شرق کشور را راه اندازی کنیم که این‌مرکز علاوه بر تعمیر لکوموتیوهای این محور، تمام لوکوموتیو های چینی درحال وارد به کشور که جمعا به 74دستگاه خواهد رسید را پوشش خواهد داد و تعمیرخواهد کرد.

مهندس علی آبادی با بیان اینکه برای راه اندازی مرکز تعمیرگاهی لوکوموتیو و واگن در طبس سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی پیش بینی شده است گفت : با این سرمایه گذاری برای حدود ۱۷۰ نفر شغل مستقیم پایدار و ۳۵۰ شغل غیر مستقیم در شهرستان طبس ایجاد خواهیم کرد. و نظر به لزوم تامین قطعات یدکی مورد نیاز دو مرکز تعمیرگاهی لکوموتیو و واگن پس از راه اندازی، طبق براوردها پیش بینی می شود از این محل نیز ۳ برابر فرصت شغلی ایجاد شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : سرمایه در گردش سالانه این طرح حدوداً ۲۵۰۰ میلیارد ریال ‌خواهد بود که ده درصد این مبلغ حدود ۲۵۰ میلیارد ریال جذب شهرستان خواهد شد .

سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از سرعت گرفتن صنایع جوار ریلی شهرستان با حضور مهندس ماسوری در اداره کل راه آهن شرق گفت : حضور مهندس ماسوری در اداره کل راه آهن شرق یک نعمت و فرصتی برای طبس می باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان با ابراز رضایت از برداشته شدن گامی بلند در جهت تحقق يكی از محورهای مهم سند چشم انداز توسعه شهرستان که همانا ایجاد کارخانجات جوار ریلی است گفت : صدای واحدی در شهرستان در زمینه توسعه داریم و آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذار این طرح هستیم چون ارزش این کار را در زمینه های اشتغال زایی و توسعه شهرستان درک می کنیم .

عالی ترین مقام دولت در شهرستان در پایان ضمن تشکر از مدیران ادرات صنعت معدن و تجارت، منابع طبیعی، آب، برق، گاز، مخابرات و بانک توسعه تعاون که همراهی لازم را داشته اند گفت : واگذاری زیر ساخت های زمین، آب برق، گاز، مخابرات و صدور مجوز تأسیس بزرگترین مرکز تعمیرگاهی و نگهداری لکوموتیو و واگن شرق کشور در طبس با همکاری ادارات مربوطه در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد .