زمان : 28 Aban 1397 - 10:01
شناسه : 147528
بازدید : 4507
برگزاری مانور پدافند غیرعامل در کارخانه تولیدی کابل شهید قندی یزد سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد خبر داد: برگزاری مانور پدافند غیرعامل در کارخانه تولیدی کابل شهید قندی یزد باهدف ارتقا ايمني و هماهنگي در مواقع بحران، مانور پدافند غیرعامل با حضور مسئولین استان و شهرستان و نیروهای امدادی و با سناريو حمله هوایی و آتش‌سوزی در کارخانه توایدی کابل شهید قندی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي جمعیت هلال احمر استان یزد؛ سید مهدی حسینی سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : مانور پدافند غیرعامل به‌منظور ارتقا ايمني و كسب آمادگي در زمان وقوع بلاياي طبيعي و كاهش اثرات خطرپذیری و حملات و تهديدات عامل با حضور مسئولین استان و شهرستان و با مشارکت بیش از 30 نفر از نجاتگران هلال احمر شهرستان یزد برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: برگزاری این مانورها با هدف بالا بردن سطح آمادگی دستگاه های خدمت رسان و آموزش نیروهای مردمی و جامعه کارگری در مواقع ضروری انجام می شود.

حسینی شناسایی نقاط ضعف و قوت در مواجهه با هر گونه تهدید و سنجش توان عملیاتی پرسنل در شرایط بحرانی را ازاهداف اولیه این مانور دانست و گفت: ارتقاءنظم موجود در سیستم، ارتقاء دانش و تخصص کاربردی پرسنل از طریق ایجاد یک موقعیت فرضی و فراهم آوردن بستر مناسب  جهت سیستم ارجاع، از دیگر اهداف  اجرای این مانور بوده است.

وی تاکید کرد: در راستاي اهداف عالي جمعيت هلال احمر، این جمعیت در هنگام بروز انواع بحران به خصوص در حملات تروريستي و هسته اي با همكاري ديگر دستگاه هاي مرتبط از جمله نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي ،اتش نشانی و اورژانس و دیگر دستگاه های امدادی و .... وظيفه خود را انجام خواهد داد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد به حضور پر رنگ نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور به موقع تيم هاي عملياتي، عملیات های مختلفی از جمله ارزیابی صحنه حادثه، تریاژ مصدومان، حمل و انتقال مصدوم، جستجو و نجات، اسکان و عملیات های دیگر انجام شد.