زمان : 28 Aban 1397 - 14:08
شناسه : 147547
بازدید : 25608
سفر به رفسنجان (3):گزارشی کوتاه از سردبیر یزدفردا سفر به رفسنجان (3):گزارشی کوتاه از سردبیر یزدفردا

سردبیر :در سفری که منشاء آن خاطراتی بود که یکی از عکاسان وفیلمبرداران گروه خبری فرداییان از سفر خود برای فیلمبرداری جشنی به نام همدلی در رفسنجان تعریف می کرد

.او می گفت در آن روز جمعیتی باور نکردنی از زن و مرد  رفسنجانی در یک ورزشگاه جمع شده بودند ،نه برای  دیدن فوتبال رئال مادرید یا تیم ملی بلکه به دعوت شورای شهر و شهرداری رفسنجان ،در آن جشن گزارش عملکرد  شهرداری را گوش کنند و در ادامه کنسرت یکی از خوانندگان محبوب کشور به نظاره بنشینند .

،زمانی که مراسم آغاز شد با بازخوانی عملکرد ها واعلام اینکه  شهردار شهر وارد ورزشگاه شد ،به یکباره کل ورزشگاه با سوت و کف به وجد آمد وتشویق ها مدتی ادامه پیدا کرد و جالب تر اینکه تمام ورزشگاه متشکل بود از خانواده هایی که با هم آمده بودند  .......

آنقدر آن عزیز با شوق و ذوق تعریف کرد که وسوسه شدیم سفری را به احترام مردم قدرشناس رفسنجان به این خطه تدارک ببینیم .

با توجه به درخواست هایی که رفسنجانی های مقیم یزد از ما داشتند قرار شد برویم و با یک تیر دونشان را بزنیم  هم با آگاهی کامل از وضع موجود گزارشی از واقعیات منتشر  و با ایجاد رفسنجان فردا هم موافقت کنیم و تلاش خود را برای گسترش اخبار مردم قدر شناس شهر امیرکبیر انقلاب به کار گیریم

و هرچند اندک در گسترش توانمندی های این خطه به رسانه های خوب این شهر بپیوندیم هرچند که رسانه ای های این شهرستان خود فراتر از توان ظاهر شده اند ،ولی ما هم میتوانیم در کنار آنها بیاموزیم وکمک کنیم !

در سفر به رفسنجان ایتدا برنامه ریزی برای گرفتن تصاویر ویدئویی پروژوه های در دست اجرای شهرداری بود و همچنین گفتگو با مردم این شهر و دانستن نظرات آنها.

در شهر رفسنجان با اقشار مختلف مردم از راننده تاکسی گرفته تا صنوف مختلف که همگی تنها  به خدمات شهرداری طی یکسال گذشته اشاره کرده و شادمان بودند که رای آنها کار خودش را کرده و افرادی را به شورا فرستادند که تنها برای آبادانی شهر تلاش می کنند و اظهار رضایت از عملکرد این دوره شورا و شهردار رفسنجان تنها بازخورد این گفتگوها بود  .

مردم از اجرای پروژه های مختلف در کل شهر خرسند بوده و به نوعی به زیبایی شهرشان می بالیدند .

پس از حضور فرصتی هم دست داد تا در جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان حضور یابیم که بعد از حضور خیلی خوشحال شدیم که بزرگانی چون آقایان علی هاشمیان ،علی بهشتی پور ،حسین پاکزاد،محمد فتحیان ،محمد علی ارجمند ودکتر حسن شاهی  آشنا شدیم و هرچند که توفیق دیدار با سرکار خانم وحیده نوری را نداشتیم ولی با جمعی همدل و یکصدا که برای آبادانی شهرشان از خود گذشته بودند روبرو شدیم .

در این دیدار ضمن ضبط مذاکرات شورا با رییس شورای شهر نیز گفتگو کردیم که در آینده نزدیک منتشر می شود .

این سفر را دو هفته قبل ،زمانی که هنوز شهردار یزد انتخاب نشده بود انجام دادیم وبه دلیل اینکه گزارش فرداییان  را در تب انتخاب شهردار یزد ذوب نشود و نگویند که یزدفردا عمدا این سفر را انجام داده تا مهندس عظیمی زاده را به شورای یزد  معرفی کند وهرچند که عملکرد مهندس عظیمی زاده طی 5سال شهرداری یزد هم برای شورا و هم برای مردم یزد روشن است و نیازی به تعریف ندارد ،ولی بیم آن می رفت  هدف بزرگتر را درمسیری کوچکتر حل کنند با تاخیر  سفر را منتشر  و رفسنجان فردا را به صورت آزمایشی  افتتاح کنیم .

توضیح ضروری اینکه ما در رفسنجان فردا با نگاه خود اهالی رفسنجان فعالیت خواهیم کرد و آمادگی خود را برای پیوستن خبرنگار و شهروند خبرنگار که در یزدفردا به عنوان فردایی از آنها یاد می شود، اعلام می کنیم