زمان : 16 Azar 1397 - 13:11
شناسه : 147879
بازدید : 5089
رفاقت مهر، محلی برای ترویج فرهنگ ها رفاقت مهر، محلی برای ترویج فرهنگ ها مسابقات فرهنگی امدادی رفاقت مهر مرحله کشوری این روزها به محلی برای ترویج فرهنگ ها و معرفی قومیت های ایران تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، جهان شهر یزد که بعنوان دارالعباده ایران معروف است علاوه بر اینکه میزبان بیست و نهمین دوره مسابقات فرهنگی امدادی رفاقت مهر است شاهد حضور نمایندگان استان های مختلفی است که خود بیانگر فرهنگ، قومیت و آداب و رسوم مناطق خود هستند.

فرهنگ ایرانی فرهنگی است که قرنها تجربه دانش و خرد وسنت وآداب را پشت سرگذاشته است.

مردم ایران در طول تاریخ میهن خویش که از قدیم ترین سابقه و دیرینه برخوردار است سازنده و حراست کننده فرهنگ خویش بوده اند و فرهنگ ایرانی نیز ازقومیت و دوام ایران و ایرانی حفاظت کرده است چون ارزش و وجه تمایز هر قومی نسبت به دیگر اقوام به فرهنگ او وابسته است و فرهنگ والای ایرانی او را در میان اقوام و ملل متمایز ساخته است

در شب فرهنگی گروه برادران مسابقات فرهنگی امدادی رفاقت مهر جوانان استان ها از یکدیگر در کارهای فرهنگی سبقت می گرفتند جوانانی که در این شب فارغ از نتایج و هیاهوی مسابقات در حاشیه سالن منتهی به محل برگزاری شب فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاهی کوچک از فرهنگ ها و آداب و رسوم مناطق خود کرده بودند.

مسابقات رفاقت مهر برگ تازه ای از زندگی را ورق زد تا بار دیگر فرصت پیدایش دوستی ها و رفاقت های تازه و معرفی استان ها، تحت پرچم جمعیت هلال احمر را فراهم آورده باشد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی، آداب و رسوم استان ها و نقاشی های بچه های تالاسمی، پویش نذر آب، پویش حفاظت از محیط زیست در کنار توزیع میوه ها و سوغات محلی استان ها جلوه خاص به شب فرهنگی داده بود.

شبی که حکایت کننده ترویج فرهنگ ها در کنار ترویج مهرورزی و بشردوستی بود.

همانگونه که فرهنگ دارای قدمت است دوستی نیز مانند اسناد کهنه است که قدمت تاریخ آن را قیمتی می کند و ترویج فرهنگ ها در کنار ترویج دوستی ها از اهداف مسابقات فرهنگی امدادی رفاقت مهر است.

ورود به دوستی ها و فرهنگ های جدید همانند طلوع خورشید است و مسابقات رفاقت مهر باعث شده است این خورشید طلوع کند.