زمان : 28 Azar 1397 - 12:17
شناسه : 148113
بازدید : 3870
آئین شب یلدا در مجموعه های گردشگری شهرستان بافق برگزار می شود آئین شب یلدا در مجموعه های گردشگری شهرستان بافق برگزار می شود سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان بافق برنامه های شب یلدا و جشنواره های پیش رو برای برگزاری این شب باستانی شاد در این شهرستان را اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "لیلی رنجبر" در این خصوص گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و برای افزایش نشاط اجتماعی در بین همشهریان، جشنواره شب یلدا در مجموعه های گردشگری در شهر بافق و روستاها برگزار خواهد شد .

وی در ادامه بیان کرد: روستای کوشک در سالن چند منظوره ای با همت شورای اسلامی و دهیاری برنامه متنوع شامل قصه گویی، وحشی خوانی و اجرای مسابقات خانوادگی را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه در بوم گردی های شهرستان نیز برنامه سفره های یلدایی و جشن شب یلدا برگزار می شود، گفت: در روستای هدف گردشگری شادکام؛ بوم گردی های سرای بهشت، سید و باغ دلگشا در روستای رضائیه با ارائه غذاهای سنتی و دمنوش و برنامه های شاد شامل حافظ خوانی و قصه گویی پذیرای گردشگران و شهروندان خواهند بود و در روستای هدف گردشگری باجگان نیز در مجموعه بومگردی خانه سنگی در شب جمعه و شب یلدا با ارائه سفره یلدا و برگزاری جشن، جشن بزرگ خانوادگی ایرانی نسبت به سال های گذشته متفاوت برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی بافق ادامه داد: در شهر بافق نیز در عصر روز جمعه در کمپ توریستی شن و شادن برنامه ویژه شب یلدا با اجرای هنرمندان بافقی و برنامه های شاد برگزار می شود.

رنجبر در پایان گفت: با توجه به همت مدیریت اکثر مدارس ابتدایی ،راهنمایی و مراکز پیش دبستانی معرفی شب یلدا و آیین های یلدایی به عنوان یک جشن خانوادگی و پر اهمیت ایرانی در طی هفته جاری صورت گرفته است.