زمان : 17 Bahman 1397 - 18:07
شناسه : 149084
بازدید : 4863
سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد . مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر : سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد . مدیر صندوق بیمه استان گفت : مسئولین و مدیران باید توجه جدی به وضعیت معیشتی قشر زحمتکش و شریف کشاورزان ، روستاییان و عشایر داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان یزد ، ابراهیمی مدیر صندوق  بیمه استان یزد در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد که با حضور دکتر میرهادی قره سید رومیانی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر زینی وند معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری و آقای مهندس حسینی پور ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار گردید ، با اشاره به نقش کشاورزان ، روستاییان و عشایر در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از جنگ خواهان توجه جدی مسئولین و مدیران به وضعیت معیشتی این قشر زحمتکش و شریف شد .

ایشان همچنین بیان نمودند که این وضعیت نه زیبنده نظام و نه زیبنده کشاورز و روستایی است و با توجه به خشکسالی های اخیر روستاییان ، کشاورزان و عشایر درآمدشان به صفر رسیده است و با یارانه ، کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و مستمری این صندوق امرار معاش می کنند و دوران سختی را سپری می کنند .

ابراهیمی ضمن اشاره به وضعیت بیمه ای بیان کرد در استان یزد تعداد 56600 نفر مشمول بیمه پردازی نزد این صندوق بوده که تا کنون  حدود 22 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند که 40% افراد مشمول می باشد و در حال حاضر تعداد 2735 نفر مستمری بگیر نزد این صندوق مستمری بگیر می باشند .

وی در آخر با توجه به پست سازمانی جناب آقای دکتر رومیانی خواستار  حل موضوع انقال سابقه بیمه شدگان این صندوق به تامین اجتماعی شد  و گفت چطور تا چند ماه گذشته مشکلی در انتقال سابقه وجود نداشت و طیف زیادی سوابق خود را انتقال دادند و به یک باره مشکلات عدیده ای برای قشر کشاورز و روستایی به وجود آورده و باعث عدم اعتماد  مردم و نارضایتی شده است .