زمان : 17 Bahman 1397 - 17:52
شناسه : 149108
بازدید : 5657
برگزاری نشست خبری اصحاب رسانه با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان . مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر : برگزاری نشست خبری اصحاب رسانه با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان . مدیر صندوق بیمه استان : اصحاب رسانه معرف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر باشند .

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان یزد  ، « حسن ابراهیمی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت : جامعه اصلی مخاطب ما قشر کشاورز، روستایی و عشایر هستند  و با توجه به این که در حوادث انقلاب بیشترین نقش را داشته اند ما سعی داریم در این زمینه گام های مناسبی برای بیمه آنها داشته باشیم .

ابراهیمی تصریح کرد: 58 درصد جمعیت استان در مرکز استان حضور دارند که این زنگ خطری برای ما است که باید در زمینه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها برنامه ریزی داشته باشیم .

وی ادامه داد : ایجاد اشتغال و درآمد یکی از تاکیداتی است که می توان از این طریق سیر مهاجرت به شهرها را کاهش داد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: الان در تمامی روستاها امکانات و زیرساخت ها وجود دارد اما متاسفانه مردم در این روستاها حضور ندارند و 14 و شش دهم درصد در روستاها هستند که این میزان نیز در حال مهاجرت به شهرها هستند و این میزان نیز رو به کهنسالی است.

ابراهیمی بیان کرد: در وضعیت امروز جامعه با توجه به نداشتن درآمد کشاورزان و روستائیان ما شاهد مشکل زیادی در آنها هستیم که وضعیت فعلی کشاورزان و روستائیان و عشایر ما زیبنده مردم و نظام ما نیست زیرا بیشترین همراهی را داشتند که باید به آنها کمک شود.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند در وضعیت رفاه روستائیان تاثیرگذار باشد در زمینه بیمه است که روستائیان ما  می توانند در این صندوق بیمه شوند.

وی افزود: بیمه یکی از اصل های ضروری است که اگر برای افراد نباشد در مواقع بحرانی این تاثیر را مضاعف می گذارد و افراد را همراه با مشکلات می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد خاطرنشان کرد: در صندوق بیمه روستائیان سکونت شرط اصلی بیمه است و کلیه افراد ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر و اشتغال به مشاغل 200 گانه کشاورزی می توانند بیمه پردازی کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: صنعت فرش و صنایع دستی بزرگ نیز از جمله بخش هایی است که می توانند در صندوق بیمه روستائیان بیمه پردازی کنند.

ابراهیمی  گفت:  ما حدود 32 کارگزار در تمامی شهرستان ها و بخش ها داریم و درخواست داریم تا با همکاری اصحاب رسانه ، فرمانداریها ، بخشداریها ، دهیاران ، شوراهای اسلامی ، خانه بهداشت و مراکز درمانی بتوانیم در جهت معرفی ظرفیتهای صندوق بیمه به جامعه هدف کوشا باشیم به طوری که حداقل همه سرپرست خانوارهای فاقد بیمه به صندوق بیمه متصل شوند .