زمان : 05 Esfand 1397 - 15:38
شناسه : 149433
بازدید : 7224
آمادگی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد جهت واکسیناسیون حیوانات خانگی بر علیه بیماری هاری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد، در راستای پیشگیری از بیماری هاری اعلام کرد: آمادگی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد جهت واکسیناسیون حیوانات خانگی بر علیه بیماری هاری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد با اشاره به اهمیت بیماری های قابل انتقال به انسان از طریق سگ سانان و مخاطرات آن ها از بیماری هاری به عنوان مهمترین این بیماری ها نام برد و از تهدید بهداشت و سلامت جامعه با افزایش بی رویه جمعیت سگهای ولگرد یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: محسن کریمی توضیح داد: هاری بیماری مهلکی است که ویروس آن توسط گزش حیوانات ولگرد و سایر حیوان‌گزیدگی‌ها به انسان منتقل شده و با تاثیر بر روی مغز و سیستم عصبی در نهایت موجب مرگ بیمار می شود.

کریمی در مورد وضعیت بیماری در میبد گفت: در چند ماهه گذشته شاهد چندین مورد حیوان گزیدگی در انسان و دام ها بوده ایم که ضمن ارسال نمونه به مرکز هاری انسیتو پاستور ایران متأسفانه شاهد موارد مثبت بیماری هاری در اسب و سگ در شهرستان بوده ایم.

وی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی ضمن قرنطینه فوری کانون های بیماری و واکسیناسون تمامی سگ های گله و صاحب دار با برگزاری جلسات مختلف با مسئولین شهرستان و تشریح خطرات احتمالی شیوع این بیماری، اقدامات لازم جهت کنترل و پیشگیری از آن را بعمل آورده است.

 نامبرده خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت های موجود در کشور، شبکه دامپزشکی آمادگی دارد؛ نسبت به واکسیناسیون تمامی سگ های گله و صاحب دار و حیوانات خانگی بصورت رایگان اقدام نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در پایان ضمن تشکر از شهرداری میبد و نقش مؤثر آن در کنترل سگ های ولگرد، از مردم خواست: ضمن رعایت کامل اصول ایمنی در برخورد با حیوانات، در صورتی که توسط یک حیوان خراشیده، لیسیده یا گاز گرفته شدند، آن ناحیه را به مدت 20 دقیقه با آب و صابون شتسشو داده و بدون هیچگونه تأخیری به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه نمایند.