زمان : 07 Esfand 1397 - 16:59
شناسه : 149467
بازدید : 8555
اجرای طرح دادرس در مدارس  شهرستان ابرکوه رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه خبر داد: اجرای طرح دادرس در مدارس شهرستان ابرکوه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه از اجرای طرح دادرس در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش  یزد فردا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛  خلیل اکرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه  از اجرای طرح دادرس در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف آماده کردن دانش آموزان برای شرایط سخت و بحرانی اجرا می شود.

اکرمی  گفت : طرح دادرس در مدارس و با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس اجرا شده و به دانش آموزان مباحث امدادی آموزش داده می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ابرکوه  به سر فصل های آموزشی در طرح اشاره و اظهار داشت: مباحث امدادی همچون آیتم آتل بندی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن، اسکان، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی و اطفاء حریق به دانش آموزان آموزش داده شد.

اکرمی  یادآور شد: دانش آموزان آینده سازان جامعه بوده و ارائه آموزش و مهارت های لازم به ویژه درهنگام حوادث و سوانح غیرمترقبه نقش مهمی در امنیت و سلامت آنها دارد.

وی در پایان افزود : پس از شرکت دانش‌آموزان عضو تیم دادرس در المپیاد‌  شهرستانی ، از هر شهرستان یک تیم به مرحله استانی صعود می‌کند که در بخش خواهران دبیرستان فولادگر و در بخش برادران غیر انتفاعی امیر کبیر  که حائز کسب رتبه اول در شهرستان شدند به مرحله استانی صعود کردند .

گفتنی است از اعضا تیم های برتر شهرستان ابرکوه  تجلیل بعمل آمد .