زمان : 08 Esfand 1397 - 10:40
شناسه : 149483
بازدید : 4634
 افتتاحیه اکران فیلم های برگزیده چهل و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد در یزد برگزار شد افتتاحیه اکران فیلم های برگزیده چهل و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد در یزد برگزار شد افتتاحیه اکران فیلم های برگزیده چهل و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی رشد در استان یزدبا حضور دکتر دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزددر مجتمع فرهنگی آموزشی دانش آموزبرگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در سخنانی کوتاه، به کاربرد آموزشی فیلم و سینما اشاره کرد و گفت: در کار آموزش، باید از زبان هایی به غیر از زبان های نوشتاری مانند زبان نمایش و فیلم بهره ببریم.

" علی سرداری " افزود: فیلم های جشنواره رشد، فیلم های داستانی، انیمیشن، مستند و آموزشی هستند که دانش آموزان ما در اقصی نقاط کشور می توانند آنها را ببینند و با این اتفاق عدالت آموزشی به نقطه کمال می رسد.

وی ابراز کرد: فیلم های جشنواره رشد معمولا پس از جشنواره به فراموشی سپرده می شدند، که این رویکرد جدید فرصت مناسبی را برای معرفی این فیلم ها به دانش آموزان و فرهنگیان جهت ارتقاء آموزش و پرورش فراهم می آورد.

این مقام مسئول یادآور شد: همکاران ما باید در گروه هنر کمک کنند تا از این فرصت استفاده کرده و بتوانیم  زحمات معلمان سختی ها، دشواری ها و لذت تعلیم و تربیت و همچنین خدمات جامعه فرهنگیان را در فیلم های جشنواره رشد نمایش دهیم.

سرداری گفت: فیلم تاثیر زیادی در هویت بخشی به جوانان دارد و در رشد و شکوفایی شخصیت دانش آموزان اثرگذار است.

گفتنی است در آیین آغازین این جشنواره وحید گلستان داور جشنواره فیلم رشد و نماینده سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشت.
شایان ذکر است است، فیلم های برگزیده این جشنواره به مدت یک هفته  از 4 لغایت 9 اسفند ماه جاری در ۱۸ مرکز منتخب در سطح شهرستان مناطق 14 گانه استان یزد به نمایش در می آید.