زمان : 09 Esfand 1397 - 11:55
شناسه : 149507
بازدید : 8832
برگزاری مراسم روز مهندسی در یزد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزاری مراسم روز مهندسی در یزد مراسم بزرگداشت روز مهندسی همزمان با هفته مهندس و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در سالن همایش های دانشگاه تربیت معلم یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ،در این مراسم که استاندار ،معاون عمرانی استانداری ،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد و تنی چند از مدیران استانی  نیز حضور داشتند، دکتر سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، مناسبت های فرخنده یادشده را تبریک گفت و با بیان شرایط فعلی اقتصاد کشور اظهار داشت :در بودجه سال آینده کشور با احتساب فروش نفت به قیمت هر بشکه ۵۴ دلار ، درآمدی معادل ۴۰۷ هزار میلیارد تومان کسب خواهیم کرد که در صورت تحقق آن ۳۵۰ هزار میلیارد ان صرف هزینه های جاری می شود و تنها حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های عمرانی باقی می ماند. وی راه حل برون رفت از مشکل کمبود بودجه را رونق بخش ساختمان و رشد کیفی کشاورزی و افزایش روند فرآوری مواد معدنی برای کسب ارزش افزوده مناسب دانست.

ناطق با برشماری توانمندی‌های مهندسان پرتلاش و نوآور در جهت عمران و آبادی اظهار داشت: مهندسان نقش و رسالت سنگینی در کاهش آلام جامعه دارا هستند و در این شرایط مصلحت نیست که مهندسان و اشتغال آنها، خود به عنوان یک مشکل مطرح باشد .

دکتر سالاری نیاز به مسکن و شغل مناسب را از اساسی‌ترین نیازهای جوانان توصیف کرد که با رونق بخش مسکن می توان تحرک و پویایی اقتصاد و اشتغال را به جامعه هدیه داد.

 پروفسور نجاتی از موسسان مرکز فناوری های صنعتی و رقابتی در اروپا، سخنران دیگر همایش مهندسان استان یزد به مناسبت هفته مهندس بود. وی سال ۱۳۹۸ را سالی پر چالش برای اقتصاد و عمران کشور توصیف کرد که به گفته وی ناشی از تحریم های ظالمانه ،گرانی های مدیریت نشده و کاهش شدید درآمدهای عمومی است.

 پروفسور نجاتی رفتار حرفه ای و رعایت قوانین ارائه خدمات را از مهمترین الزامات وظایف حرفه ای مهندسان عنوان کرد و گفت :فرصت ها همیشه گرداگرد تهدیدها در گردشند و کافی است آنها را بشناسیم و برای رفتن به سوی آنها برنامه ریزی کنیم.

 در این مراسم چند برنامه هنری اجرا شد و از مهندسان پیشکسوت، جوان و بانوان مهندس تجلیل به عمل آمد.

مراسم بزرگداشت روز مهندسی در یزد با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان نظام مهندسی معدن با هماهنگی سازمان بسیج مهندسین استان و مشارکت اعضای سازمان های یاد شده برگزار شد.