زمان : 09 Esfand 1397 - 18:17
شناسه : 149509
بازدید : 10246
جشن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع در کانون وکلای یزد برگزار شد رئیس کانون وکلای استان: بزرگترین ناظر وکلا مردم هستند جشن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع در کانون وکلای یزد برگزار شد رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت: بزرگترین ناظر وکلا مردم هستند و ما باید برای تداوم استقلال خود به این نظارت پایبند بوده و در جهت جلب و ارتقاء اعتماد مردم تلاش کنیم. محمد حسین جعفری در مراسم بزرگداشت شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلا با بیان این مطلب افزود: شغل وکالت از جمله مشاغل سخت به شمار می رود و وکلا شرایط سختی را دنبال می کنند چرا که دفاع از

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، جشن سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع روز چهارشنبه مورخ 8 اسفند ماه 1397 در محل کانون وکلای یزد برگزار شد. 

بزرگترین ناظر وکلا مردم هستند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت: بزرگترین ناظر وکلا مردم هستند و ما باید برای تداوم استقلال خود به این نظارت پایبند بوده و در جهت جلب و ارتقاء اعتماد مردم تلاش کنیم.

محمد حسین جعفری در مراسم بزرگداشت شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلا با بیان این مطلب افزود: شغل وکالت از جمله مشاغل سخت به شمار می رود و وکلا شرایط سختی را دنبال می کنند چرا که دفاع از جان، مال، حیثیت، مسکن و شغل افراد بسیار مشکل است.

وی ادامه داد: وکلا در جامعه ما در جایگاه والایی قرار دارند و ما باید برای حفظ این جایگاه اعتماد مردم را نسبت به شغل خود داشته باشیم چون مردم و اعتماد آن ها بزرگترین سرمایه وکلا هستند و ما برای تداوم استقلال خود به این اعتماد نیازمندیم.

جعفری اظهار داشت: قوانین ناکارآمد در کشور باعث می شود زبان قانون الکن باشد و وکلا و قضات در احقاق حقوق مردم دچار مشکل شوند؛ از این جهت باید قانون اساسی و اصول حقوق عمومی مثل اصل حاکمیت قانون، شایسته سالاری، شفافیت و پاسخگویی را در اولویت کارهای خود قرار داده و سلسله مراتب قوانین را مراعات نماییم.

 رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: حجم و تراکم اختلافات حقوقی و دعاوی نشان از یک بیماری و ناهنجاری مزمن دارد که درمان آن نیازمند جراحی عمیق در بافت ها و زیر ساخت های اجتماعی و فرهنگی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در گام دوم انقلاب باید قوانین کارآمد سرلوحه کارها و فعالیت های کشور قرار گیرد به طوریکه در کشور بالاترین صدا، صدای قانون باشد؛ البته از قوانین ناقص که دارای اجمال، ابهام، تعارض و تناقض است نمی توان توقع جامعه سالم و کامل را داشت.

دکتر جعفری با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه مصوب سال 79 که مهلت اعتبار آن تا سال 84 بوده و ابلاغ آن در شماره یکم اسفند ماه 1397 روزنامه رسمی کشور، اظهار داشت: نمی توان هم نظم در پناه قانون را مطلوب شمرد و هم مقدمات و مقومات آن را نپذیرفت زیرا یکی از بدیهی ترین این مقدمات استقرار نوعی سلسله مراتب بین منابع حقوق است و ابطال آیین نامه اجرایی مصوب ریاست محترم قوه قضاییه در مراجع قضایی متعذر است.

محمد حسین جعفری هفتم اسفندماه، سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع را تبریک گفت و از وکلا خواست تا در سایه قانون اساسی و قوانین گام برداشته و همواره برای جلب اعتماد عمومی مردم تلاش کنند تا استقلال وکلا تداوم یابد.

در مراسم بزرگداشت شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلا چند تن از وکلا به اجرای شعر و دکلمه خوانی پرداختند و همچنین گروه سرود ناشنوایان و گروه موسیقی سنتی اجرای هنری داشتند. در پایان از کمیسیون نقل و انتقالات، کمیسیون حل اختلاف وکیل و موکل و اداره معاضدت قضایی کانون وکلا تقدیر و تشکر شد.