زمان : 10 Esfand 1397 - 23:48
شناسه : 149516
بازدید : 4531
ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تفت نیازمند معرفی است فرماندار تفت: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تفت نیازمند معرفی است "محمد محامدی" گفت: شهرستان تفت از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد گردشگری برخوردار است و نیاز است راهنمایان گردشگری استان نسبت به معرفی و گردشگر پذیری این شهرستان تلاش نمایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" در جمع تعدادی از راهنمایان گردشگری استان یزد گفت: در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان تفت نقاط طبیعی و تاریخی بسیاری نهفته است که با توجه به بافت جذاب این منطاق، زندگی طبیعی مردم، آداب‌ورسوم رایج و تولیدات و محصولات موجود می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران داشته باشد.
فرماندار شهرستان تفت اظهار داشت: شهرستان تفت از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد گردشگری برخوردار است و نیاز است راهنمایان گردشگری استان نسبت به معرفی و گردشگر پذیری برای این شهرستان تلاش نمایند.
محامدی خواستار همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی با انجمن‌ها و راهنمایان گردشگری استان جهت حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان شد و افزود: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان گردشگری است انتظار می‌رود باوجود حدود 100 اثر ثبت‌شده ملی در شهرستان با برنامه‌ریزی مناسب شاهد حضور گردشگران در این شهرستان باشیم و یکی خواسته‌های من از مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان برنامه‌ریزی و همکاری باراهنمایان گردشگری برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان بوده است.
فرماندار شهرستان تفت با اشاره به بازسازی و مرمت 9 واحد بوم گردی در شهرستان تفت خاطرنشان کرد: تاکنون 9 واحد بوم گردی در سطح شهرستان شروع به فعالیت نموده و حدود 20 واحد بوم گردی نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید و این اتفاق ظرفیت مناسبی برای پذیرایی از گردشگران است.
در ادامه این نشست هر یک از راهنمایان گردشگری استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون رشد گردشگری شهرستان تفت پرداختند.