زمان : 12 Esfand 1397 - 01:18
شناسه : 149545
بازدید : 33552
گزارشی  از انتخاب مهندس سید حسینی  به عنوان شهردار یزد در شورای شهر یزد+گزارش تصویری گزارشی از انتخاب مهندس سید حسینی به عنوان شهردار یزد در شورای شهر یزد+گزارش تصویری

یزدفردا:درپی استعفاء و پذیرش استعفای دکتر جمالی نژاد شهردار سابق یزد بحث انتخاب سرپرست داغ شد که با 11رای شورا مهندس سید علی مشتاقیون به عنوان سرپرست انتخاب تا شورای شهر بتواند با فراغ بال در انتخاب شهردار جدید یزد گام بردارد .


پس از انتخاب  مهندس مجتبی  فرهمند چندماهی طول کشید تا وزارت کشور  با صدور ابلاغ وی مخالفت کند و با  توجه به قانون جدید انتخاب شهرداران کشور  شورا ی شهر یزد با نامزد کردن مشتاقیون و زینی وند برسی طرح های آنها را آغاز کرد .
در دو جلسه قبل مهندس مشتاقیون  برنامه و طرح های خود را ارائه داد و قرار بر این شد تا دکتر زینی وند هم در چند روز آینده برنامه خود را اعلام کند که امروز مهندس سفید از قطعی شدن عدم حضور زینی وند در چند روز قبل خبر داد و گزینه نهایی  گروه اصلاح طلب شورا را مهندس سید حسینی اعلام نمود و  با اعلام اینکه ایشان سرما خورده اند  و نتوانستند در جلسه شرکت کنند خواستار اعلام نظر شورا  برای رای گیری بدون ارائه برنامه و حضور ایشان تصمیم بگیرد .
در ادامه مهندس شایق  به عنوان مخالف خواستار حضور  مهندس سید حسینی و اعلام طرح و برنامه های خود در شورا شد .

پس از مهندس شایق مهندس آزادی  نیز با اشاره به اینکه  وقت کم است و این پروسه طول خواهد کشید و خواستار رای گیری شد تا اگر رای آورد امروز رای گیری شود .
مهندس عباسی هم با اشاره به اینکه انتخاب  شهردار ضروری است و همه مهندس سید حسینی را همه می شناسند همانگونه که آقای مشتاقیون را می شناختند ونیاز به برنامه و طرح نداریم و هر کس آمد باید بیاید طرح هایی که آماده شده اجرا کند و ما شهرداری می خواهیم توانمندی داشته باشد و اینکه افراد بیایند طرح ارائه دهند جنبه نامیشی دارد .
خانم عامری  هم با اشاره به اینکه نامزد قبلی هم  برنامه مدون ارائه نداده است ایشون هم آمدند  صحبت کرده اند و مهندس سید حسینی هم قبلا آمده اند و صحبت کرده اند و اقای شایق  هم قبلا گقته اند تنها به بدنه شهرداری رای می دهند  و اقای سید حسینی هم از بدنه شهرداری نیست و شما هم نمی خواهید برنامه ایشان را گوش کنید و این برنامه ها فرمایشی هست  و فردی را می خواهیم  مدیر باشد و بهتر است الان رای گیری کنیم .
دکتر کاشفی عضو دیگر شورا نیز هم  با اشاره به اینکه حدود یکسال و نیم پیش صحبت شهردار بود  رای ما و پاکنژاد رای مان مثبت بود .و باز هفته قبل صحبت زینی وند و صادقیان مطرح شد و اشاره هم شد آقای سید حسینی هم تمایل ندارند بیایند و همانجا هم ما گفتیم مهندس زینی وند نخواهد آمد  و ما هم بدنیال  انتخاب فردی  رفتیم و با او صحبت کردیم و برنامه گرفتیم از لحاظ اخلاقی درست است که سه ساعت قبل به ما اعلام کرده اند و مهندس سید حسینی می آید چرا اجازه نمی دهید تا اعضا تصمیم درست را بگیرند و چند روز وقت بدهید قطعا رای ایشان بیشتر خواهد شد و انتخاب در امروز توهین به سید خسینی هم خواهد بود .

پاک نژاد  هم با اعلام اینکه چرا همانروز رای گیری نکردید این حرکتتون  نا جوانمردانه است اگر می خواهید ما را از دور خارج کنید بفرمایید ما برویم و تاثیر نگذاریم  چرا شما برنامه از اقای مشتاقیون گرفتید و سئوال کردید مگر شما ایشون را نمی شناختید که ازشون برنامه خواستید  این  راه خوبی نیست که دنبال می کنید .
در ادامه مهندس شایق هم  با اشاره به اینکه شما ما را آدم جساب نمی کنید چرا ما الان باید بفهمیم  که ایشان  نامزد هستند چرا نمی گذارید ایشان هم برنامه ارائه دهند  و شاید ما هم قانع می شدیم .
در ادامه مهندس سفید  پیشنهاد داد اگر مطلبی هست  جلسه را در دفتر ما ادامه دهیم که آقای شایق  گفتند مطالب را گفتیم.
در ادامه  محسن ابوترابی هم  با اشاره به اینکه  اینگونه عمل کردن درست نیست و ایشان هم باید  طرح و برنامه هایشان را ارائه دهند و چرا باید در این لحضه همه در جریان قرار بگیرند  و مخالف  رای گیری در امروز هستم
در ادامه رای گیری صورت گزفت با 6 رای شورا به رای گیری برای انتخاب شهردار رای داذ و در ادامه  رای گیری برای انتخاب شهردار با برگه انجام شد و مهندس سید حسینی با 6 رای به عنوان شهردار منتخب شورا  اعلام شد تا بعد از مراحل قانونی و ابلاغ وزارت کشور  به عنوان شهردار یزد فعالیت خود را شروع کند